۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

باید آرایش نظامی و جنگی در فضای مجازی بگیریم

باید آرایش نظامی و جنگی در فضای مجازی بگیریم

کرمان - رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به جنگ در فضای مجازی گفت: باید در این زمینه آرایش نظامی و جنگی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ عصر چهارشنبه در دیدار با هیئت اندیشه ورز بانوان استان کرمان بیان داشت: در جبهه جنگ سرد شاید آقایان نقش بیشتری داشته باشند اما در جبهه جهاد کبیر و جهاد جنگ نرم قطعاً نقش خانم‌ها مؤثرتر از آقایان خواهد بود.

وی افزود: نقش خانم‌ها به عنوان مادر، همسر و مدیر یک خانواده در نورانی کردن نهاد خانواده و جامعه بسیار اثرگذار تعریف شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت عظیم قرآنی، آموزش‌های قرآنی، مؤسسات و حتی مدیران قرآنی را خانم‌ها عهده دار هستند و ما نقش اجرایی و برنامه ریزی داریم.

حجت الاسلام اخوان صباغ تصریح کرد: غیر از این اقتضائات مدیریت زنانه و برنامه‌هایی که بانوان در آن فعال و اثرگذار هستند، به این نکته هم باید توجه کرد که اقتضائاتی در برنامه‌ریزی بانوان وجود دارد که شاید بسیاری از آقایان متوجه آن‌ها نباشند.

وی گفت: هدف ما از راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز تنها نشستن و فکر کردن نیست زیرا ما اتاق فکر نمی‌خواهیم و به گفته رهبر معظم انقلاب که «هیئت اندیشه ورز هم فکر می‌کنند هم برنامه ریزی می‌کنند و هم راه‌های عملی کردن را هموار می کنند» لذا این افراد اهل عمل کردن هستند و اگر از این هیئت فقط انتظار داشته باشیم فکر کنند و دیگران اجرا کنند قطعاً موفق نمی‌شویم.

حجت الاسلام اخوان‌صباغ یادآور شد: یکسری افراد ماهر و فعال قرآنی که تجربه حرکت و برنامه قرآنی دارند باید برای دیگران الگوسازی و روشن‌سازی کنند و با توجه به اقتضائات استان و شهرستان خودشان راهبرد نگاری کنند.

وی ادامه داد: بنا داریم که در شهرستان‌ها نیز هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی را زیر مجموعه هیئت‌های استانی تشکیل دهیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بانوی نخبه، فعال، حوزوی، قرآنی و مبلغ در سازمان دارالقرآن کشور شناسایی شده‌اند.

لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه

وی ابراز داشت: ما کمک برای سازمان دارالقرآن کریم نمی‌خواهیم اما کمک برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان برایمان مهم است، اتفاقی که باید هیئت اندیشه‌ورز استان آن را هدایت و راهبری کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور ادامه داد: امروز در کشور ما مردم قرآن را مقدس می‌دانند اما ظرفیت قرائت قرآن در کشور بسیار پایین است.

وی افزود: اگر برکت و روشنایی را برای خانه‌هایمان می‌خواهیم باید قرآن را تلاوت کنیم لذا اگر برکت از زندگی‌ها رفته یک بخش آن فاصله گرفتن از قرآن است زیرا درصد بسیار کمی از مردم قرآن را می‌خوانند و درصد کمی از مردم قرآن را صحیح قرائت می‌کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «قرائت قرآن مقدمه فهم آن و فهم قرآن مقدمه عمل به آن است» ما برای رسیدن به جامعه قرآنی نیاز به تفکر بیشتر، برنامه‌ریزی‌های بهتر و درک اقتضائات بیشتری داریم.

وی به فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته اثرپذیری جوان‌ها و نوجوان‌ها از ظرفیت‌های دینی، قرآنی، مسجدی و فرهنگی بیشتر بوده اما امروز با توجه به پیشرفت در فناوری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی روز به روز شاهد اتفاق‌های جدیدتری در این عرصه هستیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: اگر ما قرآنی‌ها عرصه فضای مجازی و جنگ فضای مجازی را باور نکنیم و آرایش نظامی و جنگی نگیریم، عرصه را می‌بازیم و دشمن که در این زمینه به خوبی برنامه ریزی کرده است، برنده می‌شود.

وی افزود: امروز اسباب‌بازی فرزندان ما تلفن‌های هوشمندی است و دشمن تا داخل اتاق خواب فرزندان ما هم برنامه‌ریزی کرده‌اند به ویژه در این دوران کرونایی که استفاده فرزندان ما از گوشی‌های هوشمند بیشتر هم شده است.

حجت الاسلام اخوان صباغ بیان داشت: برخی‌ها معتقدند که شاید این فضا (فضای مجازی) فضای حقیقی است و زندگی‌ها به این سمت حرکت کرده اما ما اقتضائات قرآنی، آموزش‌ها و فرآیندهای تربیتی را مطابق با سرعت پیشرفت حرکت جهانی پیش نبرده‌ایم.

وی گفت: مقام معظم رهبری با جامعه حوزویان قم جلسه‌ای داشتند و در آن جلسه فرمودند «جهان در حال پیشرفت است و پیشرفت جهان به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود اما چه کسی ضرر می‌کند؟ کسی که حاضر نباشد خودش را با پیشرفت جامعه جهانی تطبیق دهد و منزوی می‌شود بنابراین مواظب باشید که از این جامعه عقب نمانید» یعنی باید بتوانیم از ابزارهای جدید استفاده کنیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: باید خودمان را با تحولات تطبیق دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

کد خبر 5121695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha