۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

۲۵۰۰ برنامه همزمان با دهه فجر در استان گیلان برگزار می شود

۲۵۰۰ برنامه همزمان با دهه فجر در استان گیلان برگزار می شود

رشت- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از پیش بینی دو هزار و ۵۰۰ برنامه برای ایام دهه فجر، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اشجری چهارشنبه در نشست بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد، گفت: ۲۵۰۰ برنامه در دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل و برنامه‌ریزی ۲۲ کارگروه تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا کلیه برنامه‌های دهه فجر امسال سلامت محور، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در سه بخش تبلیغی، تبیینی و میدانی برگزار خواهد شد.

اشجری با بیان اینکه استان گیلان با برگزاری ۴۲ ویژه برنامه در یوم‌الله ۱۲ بهمن به استقبال دهه فجر امسال می‌رویم، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ بهمن با سخنرانی عضو حقوقدان شورای نگهبان در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

توزیع هشت هزار بسته معیشتی به نیت ۸ هزار شهید گیلان

وی رژه خودرویی و موتوری، مراسم زنگ انقلاب در مدارس منتخب به شکل نمادین و شبکه شاد، به صدا در آمدن ناقوس کلیساها، بوق قطارها و کشتی‌ها، رژه شناورها و قایقرانان، رژه روستاییان با ماشین‌آلات کشاورزی، رژه سوارکاران عشایر و مانور رسانه‌ای انتشار همزمان اخبار اولین روز دهه فجر در رسانه‌های استان از دیگر برنامه‌های ۱۲ بهمن استان است.

حجت‌الاسلام اشجری از برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان گیلان با محوریت شهید «سیدیونس رودباری» و مراسم تجلیل از پیش‌گامان انقلاب اسلامی با دعوت از سخنران ملی به شکل نمادین و پخش زنده از سیمای مرکز گیلان در دهه فجر خبر داد و افزود: برگزاری رزمایش روشنگری در ۴۸ نقطه مرکز استان با حضور سخنوران ملی و استانی، راه‌اندازی رادیو انقلاب، برپایی جشنواره‌ها، مسابقات و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین برگزاری مراسم عصر شعر و خاطره‌گویی دوران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تهیه و توزیع هشت هزار بسته معیشتی به نیابت از هشت هزار شهید والامقام استان، تصریح کرد: همایش بانگ آوران انقلاب تجلیل از شعار دهندگان مناسبت‌های انقلابی، راه‌اندازی پویش‌های مختلف انقلابی در فضای مجازی، رونمایی از یادب ودهای شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری همایش‌های متعدد تبیینی با موضوعاتی همچون بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بخش دیگری از برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین دهه فجر امسال مراسم تجلیل از مدافعان سلامت، ویزیت رایگان روستاییان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق کمتر برخوردار، ویزیت رایگان دام و طیور روستاییان و ارائه خدمات رایگان و ارزان به روستاییان و مردم مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

عدم برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به دلیل شیوع کرونا

اشجری بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، میزگردهای تبیینی، مناظره، گفتگوی اینستاگرامی و برپایی تربیون‌های آزاد دانشجویی نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

وی با اشاره به انتشار کتاب و ساخت فیلم و موسیقی فاخر با موضوع انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: انتشار کتاب «روز شمار انقلاب اسلامی در گیلان»، تولید موسیقی با موضوع سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»، برگزاری محافل انس و مسابقات قرآنی، مسابقه کتابخوانی تفسیر سوره مبارکه فجر، نمایشگاه مجازی خوشنویسی با عنوان فجر انقلاب، نمایشگاه سیاه قلم با موضوع تصاویر شهدا، مراسم نکوداشت شاعران انقلاب گیلان و مراسم تقدیر و تجلیل از فعالان و خادمان نماز نیز در جدول برنامه‌های دهه فجر استان گیلان قرار دارد.

اشجری با تاکید بر اهمیت فضاسازی و جلوه‌های بصری در محلات، اماکن، خیابان‌ها، بلوارها و میادین شهرها و همچنین روستاها، بیان کرد: ساخت و نصب یادمان‌ها و یاد بوده‌ای متناسب با پیروزی انقلاب، معرفی اماکن تاریخی مربوط به انقلاب، ارائه خدمات شهری با تخفیف ویژه، بهره‌برداری از فضای تبلیغی و تلویزیون‌های شهری به منظور انعکاس هنرمندانه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار شهرداری‌ها برای بزرگداشت باشکوه ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم باشکوه جشن انقلاب همراه با نورافشانی در شب ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد، گفت: راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم در هیچ نقطه از استان گیلان برگزار نخواهد شد.

کد خبر 5132741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha