۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خبر داد؛

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

شیراز - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در روستاهای استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال پاک فطرت بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار روستای بالای ۳۰ خانوار در استان فارس اظهار داشت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی در خصوص جایگاه و اهمیت روستاها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت‌های مختلف عمده افتتاح پروژه‌ها در حوزه روستایی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه توصیه‌های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها شده، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه خدمت رسان به روستاها عنوان کرد: برای انجام بهتر و مؤثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه‌های مختلفی را با دستگاه‌های خدمت رسان در روستاها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستاهای استان فارس برسیم.

وی با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت‌ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه‌هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه‌های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کارهای بسیاری خوبی در سطح روستاهای استان فارس صورت پذیرفته است.

پاک‌فطرت در خصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها اذعان داشت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اول و اصلی پایداری در روستاها ایجاد اشتغال است، متذکر شد: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد شده که منجر به توسعه روستاهای فارس در ابعاد مختلف شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای قابل توجه در روستاها بوده است.

به گفته پاک‌فطرت عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محورهای کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده است.

کد خبر 5152856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha