۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۹

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:

شاخص رشته‌های نظری وفنی در کهگیلویه و بویراحمد برابر نیست

شاخص رشته‌های نظری وفنی در کهگیلویه و بویراحمد برابر نیست

یاسوج- معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدگفت: شاخص رشته‌های نظری وفنی باید برابر باشد امادر استان، این شاخص۷۰به۳۰بوده وهمچنان دانش‌آموزان رغبت بیشتری به رشته‌های نظری دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب رضایی افزود: از دو هزار گونه گیاهی در کشور، بیش از ۷۰۰ مورد آن در کهگیلویه و بویراحمد یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی در حوزه ماهیان سردآبی دارد، گفت: توسعه رشته‌های مهارتی رویکرد دنیا است و باید در راستای پرورش و آموزش علاقه مندان، هنرستان کشاورزی بیشتر مورد توجه باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان اظهار داشت: تلاش‌های عالمانه و دلسوزانه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی استان به بار نشسته و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این هنرستان به دانشگاه‌ها راه یافته‌اند.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی نیز در این راستا گفت: از مجموع ۲۲ فارغ‌التحصیل این هنرستان ۱۴ نفر وارد دانشگاه شدند و امروز در کنار جشن انقلاب از این عزیزان تجلیل می‌کنیم تا خاطره خوبی از دوران مدرسه و هنرستان داشته باشند.

سید ولی موسوی بیان کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است اگر بتوانیم مهارت‌های شغلی را به خوبی به دانش‌آموزان بیاموزیم و تولید و اشتغال ایجاد شود به بخشی از دغدغه اشتغال پاسخ داده‌ایم.

وی بر فراهم شدن زمینه یادگیری مهارت توسط دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: اگر زمینه مهارت‌آموزی فراهم شود دانش‌آموزان بیشتری استقبال خواهند کرد.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی استان باید برای فارغ التحصیلان هنرستان کشاورزی برنامه داشته باشد، گفت: در صورت رویکرد حمایتی از دانش آموزان این هنرستان توسط متولیان کشاورزی شاهد توسعه رشته‌های این هنرستان و استقبال خوب دانش آموزان در آینده خواهیم بود.

کد خبر 5171538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha