۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

فرماندار اراک هشدار داد؛

دورهمی های خانوادگی عامل اصلی ابتلاهای جدید به کرونا

دورهمی های خانوادگی عامل اصلی ابتلاهای جدید به کرونا

اراک- فرماندار اراک گفت:مردم باید از شرکت در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند چرا که ۸۰ درصد ابتلاهای جدید به کرونا ناشی از این موضوع است.

حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از شنبه ۱۴ فروردین ماه همزمان با اعلام وضعیت قرمز برای شهر اراک تمامی محدودیت‌های کرونایی اعمال شد و مقرر شد بنا به تصمیم جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تمام مقررات مرتبط وضعیت قرمز شهرها شامل تعطیلی شغل‌های گروه ۲، سه و چهار انجام شود.

وی افزود: پیرو این مصوبه بازار سرپوشیده اراک، پاساژها و بیش از ۸۵ درصد رده‌های شغلی گروه سه و چهار از روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کردند و تنها ۱۵ درصد نیز از رعایت این موضوع سر باز زدند.

فرماندار اراک گفت: در ارتباط با نظارت بر تعطیلی گروه‌های شغلی مذکور اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت و اتاق اصناف و اتحادیه‌های اصناف، مرکز بهداشت و پلیس اماکن در قالب ۱۰ گروه به طور شبانه روزی موارد را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مغایر با این امر واحد مذکور پلمپ و معرفی به مراجع قضائی صورت می‌پذیرد.

بختیاری با اشاره به ابلاغ مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان به وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی‌ها نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: برای نخستین بار نرخ جدید اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری اراک از ابتدای سال جاری اعمال شد و تاکسی‌ها باید در صندلی عقب دو نفر سوار کنند و در اتوبوس نیز باید ظرفیت سوار شدن مسافران رعایت شود و آخرین آمار دریافت شده حاکی از رعایت ۷۰ درصدی رانندگان تاکسی و ۸۵ درصدی اتوبوس‌ها در این حوزه است.

وی گفت: ورود به تفرجگاه‌ها و پارک‌ها نیز بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا ممنوع است و ورود خودروها به دره گردشگری گردو ممنوع شده است.

فرماندار اراک در ارتباط با اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در آرامستان اراک بیان کرد: درب آرامستان بسته شدن است و تنها خانواده متوفی و تعداد ۲۵ نفر می‌توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند.

وی گفت: پلیس راهور نیز بر مبادی ورودی شهر از جمله میدان صنعت قرار دارد و از ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر جلوگیری می‌کنند.

فرماندار اراک همراهی مردم در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا را مهم بر شمرد و تاکید کرد: مردم باید زدن ماسک را جدی بگیرند، متأسفانه بعضی از جوانان نسبت به این مسأله بی توجه شدند.

بختیاری با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رعایت این مهم در ادارات مورد توجه است.

وی افزود: مردم باید از شرکت در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند چرا که ۸۰ درصد ابتلاهای جدید ناشی از این موضوع است. اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی کنند می‌توان به کنترل این ویروس امیدوار بود.

کد خبر 5187520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      اخه لامصبا ! این ادارات شهر اراک رو تعطیل کنید ! مردم گناه که نکرده اند .....