۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

شناسایی و جذب ۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی

شناسایی و جذب ۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی و جذب ۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی صبح دوشنبه در نشست ستاد شورای عالی استان بیان کرد: در سال گذشته ۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب و شناسایی شده اند.

وی خواستار همکاری انجمن ها، موسسات خیریه، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل شد و گفت: با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی و فرهنگ سازی، می توان با پشتیبانی از تولید علم در مسیر ارتقای توانمندی های دانش آموزان استان مانع زدایی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا شهرداری ها می توانند با شاداب سازی مدارس و ایجاد فضای سبز، ضمن آموزش کاشت گل و گیاه به دانش آموزان، فضای فیزیکی مدارس را زیبا کنند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده ها در روستاها و مناطق محروم، بیان کرد: از شهر داری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انجمن ها خواستاریم در زمینه تهیه کتب درسی، نوشت افزار، البسه، کیف و کفش برای دانش آموزان محروم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی در مناسبات نظام تعلیم و تربیت نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: شورا رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت و قوای کمکی در حوزه تصمیم گیری برای توسعه برنامه های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

واقعی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای دانش آموزان استان بیان کرد: نیاز است در راستای ترغیب و تشویق دانش آموزان مستعد استان و فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعدادهایشان به منظور نخبه پروری اعتباراتی در نظر گرفته شود.

کد خبر 5198025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha