۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

جبران خسارت زلزله به راههای سی سخت/گسل های فعال شهر شناسایی شد

جبران خسارت زلزله به راههای سی سخت/گسل های فعال شهر شناسایی شد

یاسوج - مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از جبران خسارتها به حوزه راههای شهرستان دنا و شهر سی سخت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان نیک اقبالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تمام خسارت‌های وارده به جاده‌های شهرستان دنا و به خصوص جاده‌های اطراف شهر سی سخت چه به لحاظ زلزله و چه به لحاظ ترافیک ماشین‌های سنگین در این محدوده بلافاصله همزمان با بازسازی شهر جبران می‌شود.

وی با اشاره به دو سفر وزیر راه به شهر سی سخت اظهار داشت: در این سفرها خوشبختانه پیگیری‌های بسیار خوبی برای چند مورد اساسی در شهر سی سخت صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهر سازی در خصوص اقدامات صورت گرفته حوزه بازآفرینی شهری نیز گفت: با بازدیدی که معاون محترم بازآفرینی وزیر از شهر سی سخت داشت، مبلغ ۲۰۵ میلیارد ریال برای شهر سی سخت در نظر گرفته شد.

وی افزود: این اعتبار برای ساخت یک باب مدرسه مبلغ به ۳۵ میلیارد ریال، اعتبار ۲۵ میلیارد ریال برای یک باب کتابخانه، مبلغ ۴۵ میلیارد ریال برای یک باب فرهنگسرا و۱۰۰ میلیارد هم برای بازسازی معابر این شهر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: همچنین قرار است اعتبار لازم برای تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر سی سخت در نظر گرفته شود و اینکه به صورت ویژه و خارج از نوبت طرح جامع و تفصیلی شهر سی سخت تدوین شود.

نیک اقبالی خاطر نشان کرد: برای باز سازی اماکن عمومی مثل ساختمان‌های دولتی و اداری برآورد لازم انجام شده و در اختیار مسئولین محترم قرار گرفته که انشاالله به موقع بتوانند اعتبار لازم رو جذب کنند.

وی افزود: حدود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه‌های زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی در شهر سی سخت خسارت وارد شده بود که در اماکن دولتی و عمومی گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با دستور مقام عالی وزارت و معاون اول رئیس جمهور وضعیت جاده شهر سی سخت که قبلاً در شرایط خاصی قرار گرفته بود مجدداً اصلاح طرح انجام شد و طرح را از منطقه حفاظتی کاملاً خارج کردیم.

وی گفت: بر این اساس با جابجایی محل احداث تونل‌ها به گونه‌ای که شروع محل تونل و خروج محل تونل‌ها با جاده موجود منطق و به به جنگل چه در حوزه منابع طبیعی و چه در حوزه محیط زیست خسارت وارد نشود.

شناسایی گسل‌ها در شهر زلزله زده سی سخت

مدیرکل راه و شهرسازی در رابطه با شناسایی گسل‌ها در شهر زلزله زده سی سخت گفت: ما گسل‌های فعال شهر سی سخت را شناسایی و به طبع آن با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک استان و سازمان زمین شناسی شهر را به صورت شطرنجی تقسیم و سی نقطه از شهر سی سخت گمان زنی شد.

وی افزود: اطلاعات خاکشناسی و اطلاعات گسل شهر زلزله زده سی سخت کاملاً مشخص شده که با توجه به محدودیت زمین در شهر سی سخت امکان جابجایی خانه‌ها از محل گسل‌ها وجود ندارد اما تأکیدات ما بر مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها در محل گسل‌ها است.

کد خبر 5198822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha