۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

آفت فساد گریبانگیر شوراها ناشی از عدم شفافیت است

آفت فساد گریبانگیر شوراها ناشی از عدم شفافیت است

تنکابن- یک استاد دانشگاه در مازندران گفت: آفت فسادی که گریبانگیر بسیاری از شوراها شده ناشی از عدم شفافیت است.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لزوم شفافیت مالی نامزدها و اعضای شوراهای اسلامی و مزیت‌های آن اظهار داشت: شفاف سازی مالی و عملکرد مسئولان برای نخستین بار در کشور توسط جریان‌های عدالت خواه دانشجویی مطرح شد که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: گرچه این شفافیت مالی برای نمایندگان مجلس و رؤسای جمهور مطرح شد اما با توجه به فساد گسترده‌ای که در شوراهای بیشتر شهرها و روستاهای کشور رواج یافت، به نظر می‌آید مقوله‌ی بسیار مهمی باشد.

نماینده سابق نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آفت فسادی که گریبانگیر بسیاری از شوراها در کشور شده ناشی از عدم شفافیت مالی است، تصریح کرد: ماحصل شفاف سازی مالی، آفت و فساد زدایی از شوراها بوده و درواقع. بهترین مدل برای فساد زدایی است.

فیاضی معتقد است که موفقیت شوراها در گروی. عملکرد شفاف انان بوده و در همین زمینه بهتر است تا نامزدها لیست دارایی شأن در زمان آغاز و پایان فعالیت شأن در اختیار مردم بگذارند.

وی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو هم بیان داشت: وعده‌های زیبا و بی سرانجام دولتمردان و وضعیت لجام گسیخته اقتصادی و معیشتی کشور و دروغ‌های پشت سرهم مسئولان سبب شده تا مردم به سوی بی تفاوتی بروند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم از رفتارهای فریبکارانه و وعده‌های بی سر و ته خسته شدند اما بازهم می‌بینیم که فلان نامزد برخاسته از بطن دولت می‌آید برای ثبت نام و بغض می‌کند و می‌خواهد با بغض و رفتار توأم با فریب، مردم را تحریک کند در حالی که این رفتار به عقیده من یک تبلیغات و استراتژیک خطرناک بوده و بازی با اعتماد مردم است.

وی با تاکید براینکه بحران مشارکت رقیب اصلی انتخابات است، خاطر نشان کرد: اما قهر کردن با صندوق‌های رأی راه حل مناسبی نیست بلکه باید نگاهی نو و جدید به انتخابات داشته باشیم و از انتخاب تبار سالانه، حزبی، جناحی، فریبکارانه و پوپولیستی پرهیز کنیم این فعال سیاسی، تلاش‌های رسانه‌ای، روشن سازی جامعه، فعالیت صادقانه ی نامزدها و فعالیت احزاب و گروه‌ها را از جمله راهکارهای ایجاد شور انتخاباتی در جامعه عنوان کرد.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5214816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      فلسفه وجودی شورای شهر و روستا اشتباست.