۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

وزیر بهداشت تاکید کرد؛

برنامه واکسیناسیون در کشور شتاب می گیرد/ آغاز واکسن ۷۰ ساله ها

برنامه واکسیناسیون در کشور شتاب می گیرد/ آغاز واکسن ۷۰ ساله ها

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون سالمندان در فازهای مختلف سنی و زمانی، ابراز امیدواری کرد روند واکسیناسیون عمومی در کشور سرعت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی در بیست و پنجمین آئین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نیشابور، گفت: از پیک چهارم ویروس انگلیسی غافل نباشید. آنهایی که اهل مطالعه‌اند، بروند و بخوانند که این ویروس چگونه دنیا را به زانو درآورد.

وزیر بهداشت افزود: در پیک چهارم همه دنیا منتظر بودند که بیماران ما در پشت در بیمارستان‌ها بمانند و تیر خلاص را در اوج تحریم و در فشار کرونا بزنند. اما دیدند که جمهوری اسلامی ایران پیک چهارم را زیباتر از پیک سوم اداره کرد.

نمکی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون جمعیت ۷۵ سال را آغاز کردیم و اواخر هفته روی ۷۰ سال رفته و بعد روی ۶۵ سال و ۶۰ سال می آییم.

وزیر بهداشت افزود: تا پایان خرداد و اوایل تیر، جمعیت بالای ۶۰ سال کشور را واکسینه می‌کنیم. در کنار آن بیماران صعب‌العلاج و سرطانی را هم واکسینه می‌کنیم.

وی گفت: ۸۷ درصد از مرگ‌های کرونا در این گروه اتفاق می‌افتد؛ یعنی افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص. طبق سند ملی واکسیناسیون پیش می‌رویم. داریم به سمت واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تا می‌رویم. سه چهار محموله هم در این هفته دریافت می‌کنیم.

نمکی گفت: از خرداد ماه هم واکسن‌های ایرانی می‌آید و افتخار جدیدی برای کشور ثبت خواهد شد. وقتی از تولید داخلی واکسن کرونا حرف می‌زدیم، برخی ما را مسخره می‌کردند و می‌گفتند این خالی بندی است و می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود، اما دیدند که افتخار ما کسوت سربازی برای جمهوری اسلامی است و اگر در این راه خدا عزت دهد و سرباز لایقی باشم، بزرگترین افتخار ماست. خیلی‌ها این حرف را مسخره کردند و غیرقابل انجام دیدند، اما امروز به جرأت می‌گویم که ایران در ماه‌های آینده یکی از بهترین، موفق‌ترین و نام آورترین تولیدکنندگان واکسن کووید ۱۹ خواهد بود و علاوه بر واکسنی که از بیرون می‌آوریم در تابستان سرعت واکسیناسیونمان چند برابر شده و جمعیت‌های بیشتری را واکسینه می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تا قبل از پایان ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیونش را کامل خواهد کرد و آن زمان با دل راحت می‌گوئیم که نماز جمعه و مراسم‌ها برگزار شود و کسب و کار مردم رونق پیدا کند.

کد خبر 5214952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • متین IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      5 0
      آقای وزیر آخر هفته 2 روز دیگه هست.دوباره خبر خوش دروغی به مردم ندهید لطفا.یعنی هیچ کدام از تاریخ هایی که فقط شما وزیر محترم اعلام کرده اید درست از آب در نیامده است.خواهاش نخواهید شعار درمانی کنید.لطفا پیگیر واردات هرچه بیشتر واکسن باشید و همچنین پیگیر سرعت بخشی به تزریق واکسن در کشور نیز باشید.شعار
    • يوسف سمرقندى IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      2 0
      فعلا قاراشميش است هروقت شتاب گرفت بگوييد شتاب گرفت. خواهد گرفت به درد ملت نميخورد. بهتر است بصورت خبر درون دولت باقى بماند