۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شفافیت موجب افزایش مشارکت می شود/ قبیله‌گرایی آفت شایسته گزینی

شفافیت موجب افزایش مشارکت می شود/ قبیله‌گرایی آفت شایسته گزینی

زاهدان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع شفافیت یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های انتخاب افراد اصلح در شوراهای شهر و روستا است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است از همین رو حضور پر شور و شعور مردم در این عرصه آن هم در این عرصه حساس بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افزود: انتخابات بستری مناسبت برای مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند باید دارای دو ویژگی شفافیت و کارآمدی باشند، ادامه داد: قطعاً تعصبات قومی و قبیله‌ای ما را از انتخاب اصلح و شایسته دور می‌کند از همین رو باید با عقلانیت از این موضوع دوری کرد.

شهریاری گفت: امیدواریم مردم فهیم سیستان و بلوچستان در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا به دور از تعلقات قومی و قبیله‌ای با توجه به تجربه‌های تلخ گذشته انتخاب درستی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت موجب پاسخگویی کاندیداها می‌شود، تصریح کرد: قطعاً کاندیداهای هر انتخاباتی از جمله شورای شهر و ریاست جمهوری باید خود را در قبال آنچه وعده می‌دهند مسئول بدانند و همواره پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

کد خبر 5215522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha