۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

رئیس کل دادگستری اصفهان:

قانون اساسی تضمین کننده استمرار نظام در چهار دهه گذشته بوده است

قانون اساسی تضمین کننده استمرار نظام در چهار دهه گذشته بوده است

اصفهان- رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: قانون اساسی مترقی و مورد تایید ولایت فقیه تا امروز پس از چهار دهه تضمین کننده استمرار و جلوگیری از انحراف نظام در سنوات و حوادث مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حبیبی شامگاه پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل زندان‌های استان اصفهان اظهار داشت: تشکر و خدا قوت ویژه به ملت عزیز ایران که جانانه به فرمان ولی امر خود لبیک گفتند و با حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت دشمنان چه اربابان بیرون از مرز آنان و نوکران دست نشانده داخلی همه را نقش بر آب کردند و با حضور جانانه ثابت کردند که پیوند ملت و ولایت یک پیوند جادوانه و ناگسستنی است.

وی با اشاره به مقام شهید آیت الله بهشتی، افزود: همه وظیفه داریم بخشی از جایگاه او را برای نسل جوانی که روزهای اول انقلاب و زحمات او را ندیدند به طریقی بازگو کنیم.

رئیس کل دادگستری اصفهان ابراز داشت: اگر بهترین هدیه امام (ره) جمهوری اسلامی بود زحمات و تلاش‌های شاگردان ایشان و در رأس آنها شهید بهشتی نقش بی بدیلی در ثبات و استمرار نظام جمهوری اسلامی داشت و موضع گیری های این مرد بزرگ برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی در کتاب‌های مختلف جمع آوری شده است.

حبیبی ادامه داد: جوانان اگر می‌خواهند به آینده نگری شهید بهشتی پی ببرند در مجموعه مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی در دوره اول و مشروح سخنان نمایندگان به ویژه در زمینه تصویب قانون اساسی و مبحث امامت، ولایت و ولایت فقیه مطرح شده، قابل مشاهده است و جایگاه شهید بهشتی آنجا مشخص می‌شود زیرا در زمانی که نمایندگانی زمزمه دیکتاتوری، تحت تأثیر قرار گرفتن جمهوریت و انحراف مردم را همان اول مطرح می‌کردند و دنبال جلوگیری از تصویب قانون اساسی بودند، توسط اسلام شناس واقعی مانند شهید بهشتی مطرح شده و یک قانون اساسی مترقی و مورد تأیید ولایت فقیه به تصویب می‌رسد که تا به امروز پس از چهار دهه بحق تضمین کننده استمرار و جلوگیری از انحراف نظام در سنوات و حوادث مختلف و انصافاً همین محور محکم ولایت فقیه بوده است.

وی خطاب به بابایی مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان گفت: رمز موفقیت در آرامش و توفیق همکاران و ارتباط صمیمانه با مجموعه است، ما در نظام ولایی تحت ولایت فقیه در یک مسیر هستیم و براساس این اعتقاد باید گام برداریم که در راستای کلیت نظام و منویات رئیس قوه قضائیه باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: توجه به آرامش روحی و روانی مددجویان ضروری است زیرا وقتی مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود بر افراد در زندان تأثیر بیشتری دارد از این رو می‌توان از تجربیات و اشراف همکاران در این باره استفاده کرد.

حبیبی با تاکید بر اهمیت اشتغال زندانیان، اظهار داشت: بیکاری سبب ساز مشکلات در زندان است از این رو از حمایت بنیاد تعاون و ظرفیت و راهنمایی علما می‌توان بهره برد.

کد خبر 5243552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha