۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۲۵

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی هرمزگان اعلام کرد؛

بستری ۱۴۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان

بستری ۱۴۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بستری ۱۴۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع بستری های کرونا در بیمارستان های هرمزگان، ۹۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم گزارش شده است و پزشکان امید چندانی به زنده بودن آنها ندارند.

وی با اشاره به فوت یک مبتلای دیگر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: بیمار یک بانوی ۷۳ ساله از شهرستان میناب بود و اکنون مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در طول یک هفته گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی موارد غربالگری و تست کرونا و همچنین افزایش هفت درصد موارد مثبت در استان بودیم، اما میزان فوتی های کرونا در همین بازه زمانی هفت درصد، موارد بستری هشت درصد و بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۸ درصد کاهش داشته است.

نوروزیان وضعیت همه شهرستان های هرمزگان بسیار پرخطر ارزیابی کرد و گفت: براساس ارزیابی های وزارت بهداشت هم اکنون شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بستک، پارسیان، بندرخمیر، جاسک، حاجی آباد، میناب، کیش، قشم و رودان در وضعیت قرمز، شهرستان های سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

این مقام مسوول بیان داشت: مهمترین گام جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر نوع آن رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است و ما از همه مردم درخواست داریم تا حساسیت شرایط را درک کرده و خود را ملزم به رعایت این شیوه نامه جهت حفظ جان خود و عزیزانشان بدانند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک الزام اجتماعی است، گفت: دستاوردهای علمی نشان می‌دهند که اگر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا باشد و از ماسک استفاده کند تا ۵۰ درصد شانس انتقال ویروس به اطرافیان کاهش می‌یابد و اگر اطرافیان نیز از ماسک استفاده کنند، شانس ابتلا به کمتر از پنج درصد می‌رسد که این خود نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک در شرایط موجود است.

کد خبر 5244148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha