۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

با ابلاغ مصوبه هیئت دولت صورت گرفت؛

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، با تخصیص مبلغ ۲۳۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال (به ترتیب مبلغ ۸۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای) به منظور بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله شهرستان گناوه استان بوشهر پرداخت می‌گردد.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

کد خبر 5254789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha