۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد؛

۱۹۰۰۰ کارت هوشمند ملی صادر شده در انتظار تحویل

۱۹۰۰۰ کارت هوشمند ملی صادر شده در انتظار تحویل

بندرعباس - سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان گفت: ۱۹۰۰۰ کارت هوشمند ملی صادر شده در انتظار تحویل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشد رشیدی با اشاره به وضعیت کارتهای هوشمند ملی صادر شده اظهار داشت: تعداد ۱۹۰۰۰ کارت هوشمند ملی صادر شده در دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در انتظار تحویل هستند که علیرغم ارسال پیامک ، متقاضیان برای دریافتشان مراجعه نکرده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متقاضیان برای اطلاع از وضعیت کارت هوشمند ملی خود نیازی به مراجعه حضوری به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال ندارند و می توانند با استفاده از کد USSD تلفن همراه خود و وارد کردن کد دستوری #۶۰۹۰*۴* یا مراجعه به سایت www.ncr.ir وضعیت کارت هوشمند ملی خود را پیگیری کنند.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان در ادامه اعلام نمود: حدود ۵ درصد از جمعیت واجد شرایط استان هرمزگان تاکنون برای ثبت نام و درخواست کارت هوشمند ملی اقدام ننموده اند که انتظار می رود هر چه سریعتر با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی با اشاره به روند صدور کارت هوشمند ملی المثنی اظهار داشت: کسانی که کارت هوشمند ملی خود را مفقود نموده اند برای درخواست المثنی تنها باید به ادارات ثبت احوال در سراسر استان مراجعه کنند و ثبت درخواست المثنی کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی می باشند که تاکنون ۹۵ درصد از این جمعیت برای دریافت کارت هوشمند ملی خود ثبت نام کرده اند و تاکنون یک میلیون و ۱۰۲ هزار کارت هوشمند ملی برای هرمزگانی ها صادر شده است.

راشد رشیدی همچنین اذعان داشت: متقاضیان تا زمان تحویل کارت هوشمند ملی، می توانند کلیه امور اداری و بانکی خود را با ارائه سید ثبت نام کارت هوشمند انجام دهند و در صورت مفقود شدن رسید ثبت نام می توانند به دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال و ادارات ثبت احوال استان ، نسبت به دریافت مجدد رسید ثبت نام اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تحویل کارت هوشمند ملی اظهار داشت: متقاضیانی که پیامک تحویل کارت هوشمند ملی خود را دریافت نموده اند ، باید سریعا نسبت به تحویل کارت اقدام نموده در غیر اینصورت کارت صادره باطل شده و مشمول ثبت نام مجدد و دریافت هزینه می گردد.

کد خبر 5258560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha