۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۴۹

نماینده مردم کرج در مجلس:

رویه آموزشی کشور با انقلاب اسلامی هم‌خوانی ندارد

رویه آموزشی کشور با انقلاب اسلامی هم‌خوانی ندارد

کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: رویه فعلی آموزشی کشور با انقلاب اسلامی هم‌خوانی ندارد و باید عوض شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسگری شامگاه یکشنبه در نشست نخبگان و فعالان عرصه فرهنگ تبلیغ با حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه آغاز به کار دولت جدید نیاز به بازخوانی و بازنگری در اهداف، مأموریت‌ها و رسالت تمامی نهادهای فرهنگی کشور داریم.

هنوز در مرحله دولت‌سازی اسلامی گیر کرده‌ایم

وی ادامه داد: اگر قرار است دولت اسلامی شکل بگیرد که البته هنوز در این مرحله پنجم مانده‌ایم دولت‌سازی و دولت‌گماری باید با چنین ترازی صورت گیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: به طور مثال سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه‌اندازی مداری صدرا کرده است، انگار قبلی از انقلابی همه مدارس هستند و ما یک مدرسه اسلامی هم داریم و اگر کسی می‌خواهد فرزندش اسلامی، انقلابی و قرآنی بار بیاید باید به این مدرسه برود و بقیه دانش‌آموزانی که به مدارس آموزش و پرورش می‌روند مشخص نیست چگونه تربیت می‌شوند، گویی یک اپوزیسیون در داخل انقلاب درست کرده‌ایم و داریم کار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا هم یک وزارت فرهنگ و یک سازمان تبلیغات اسلامی داریم تا اگر وزارت فرهنگ رویه غلطی را در پیش گرفت، سازمان تبلیغات آن رویه را اصلاح کند، در حالی که این انقلاب قرار بود در تمامی وزارتخانه جریان پیدا کند.

لزوم بهره‌گیری دولت جدید از ظرفیت نخبگانی فعالان فرهنگی

عسگری با بیان اینکه به دلیل اینکه مرحله دولت‌سازی اسلامی انجام نشده است در این مرحله متوقف شدیم، گفت: کارویژه‌ای که در ابتدای دولت جدید باید مورد توجه قرار گیرد این است که از ظرفیت فکری و نخبگانی تیم سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان فرهنگی استفاده شود و مادامی که این اتفاق نیفتد با بسیاری از مشکلات مانند ناهنجاری‌های حوزه نوجوانان و کودکان مواجه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: کودک را به مهدهای کودک می‌فرستیم و در آنجا او را خراب می‌کنیم بعد باید ده‌ها نهاد و تشکیلات درست کنیم که احیاناً بتوانیم چند نفر از آنها را اصلاح کنیم.

باید طی ۴ سال آینده به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک شویم

‏عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نوجوان را به مدرسه می‌بریم و ساعت‌ها در دست ماست بهترین سنوات زندگی خود را در دست آموزش و پرورش است، بعد باید بسیج، مسجد، سازمان تبلیغات، هیئت، گروه جهادی و… باید پای کار بیایند تا احیاناً بتوانند چند نفر از آنها را نجات دهند.

وی متذکر شد: این رویه با انقلابی امام راحل به پا کرد سازگاری ندارد و در این شرایط فعلی و آغاز به کار دولت باید چنین ترازی را در نگاه، برنامه‌ها و رویکردمان باید داشته باشیم تا به اهداف انقلاب اسلامی چهار یا هشت سال آینده هرچه بیشتر نزدیک شویم.

کد خبر 5270735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha