۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نام ۱۲ درصد مردان خراسان شمالی «حسین» است

نام ۱۲ درصد مردان خراسان شمالی «حسین» است

بجنورد- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از نامگذاری بیش از ۵۸ هزار نفر به نام «حسین» در استان خبر داد و گفت: ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین (ع) نامگذاری شده اند.

علی زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۵۸ هزار و ۹۳۴ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند؛ به عبارت دیگر ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین (ع) نامگذاری شده اند.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۹۴۷ ولادت نیز با نام مبارک عباس و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا گفت: ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر هم از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک زینب و ترکیبات آن نامگذاری شدند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: طی چهار ماهه سال جاری ۴ هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۴۷ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ۲۸ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شدند.

وی در انتها گفت: پنج نام منتخب مردان در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی و در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ نیز امیرعلی، علی، محمد، آریا و حسین می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت است.

کد خبر 5281517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha