۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳

مدیر کل بازرسی استان زنجان:

شوراهای شهر باید به دنبال درآمد پایدار شهری باشند

شوراهای شهر باید به دنبال درآمد پایدار شهری باشند

زنجان- مدیر کل بازرسی استان زنجان گفت: شوراهای اسلامی شهر باید با ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه‌گذار به فکر توسعه شهر باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل خمسه در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان گفت: سازمان بازرسی کشور، یک مجموعه عالی نظارتی است که بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی که وظیفه این سازمان نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است.

وی اظهار کرد: این سازمان زیر نظر رئیس قوه‌قضاییه فعالیت می‌کند و بررسی عملکرد امور شهرداری‌ها یکی از وظایف آن است و این بازرسی کل آمادگی کامل دارد تا در راستای ارتقا سلامت نظام اداری مشاوره‌های مورد نیاز مدیران را در حوزه‌های مرتبط کاری در اختیار آنها بگذارد تا با رویکرد پیشگیرانه، همدلی و هم افزایی گام‌های مؤثری در عرصه خدمت رسانی به مردم برداشته شود.

مدیر کل بازرسی استان زنجان با اعلام همراهی بازرسی کل استان در ارائه خدمات تخصصی به شورای اسلامی در اتقان تصمیمات و رفع موانع آن افزود: مهم‌ترین اقدام شورا در زمان حاضر، تعیین و انتخاب شهردار بوده که بایستی منطبق با مقررات و ضوابط قانونی از جمله شرایط احراز شهرداران باشد.

شوراهای شهر باید به دنبال درآمد پایدارشهری وجذب سرمایه‌گذار باشند

خمسه تدوین، تصویب و ارائه سند جامع مدیریت شهری برمبنای قوانین و مقررات فرادستی، شفاف سازی در اقدامات و فعالیت‌های شهرداری با هوشمند سازی سیستم‌ها و روش‌ها، تصویب به موقع و دقیق لوایح بودجه شهرداری‌ها و سازمان‌های تابع و نظارت لازم در اجرای آن و تفریغ واقعی بودجه، ارائه برنامه‌هایی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و … را از اولویت‌های شورای شهر در پارلمان محلی عنوان کرد.

وی با توجه به آسیب‌ها و چالش‌های ملاحظه شده در شهرداری زنجان ضمن ارائه بسته تهیه شده به رئیس شورای اسلامی شهر حاوی اهم چالش‌ها و آسیب‌های شناسایی شده در شهرداری زنجان به عنوان هدیه به شورا اظهار داشت: بسته تهیه شده که راه گشای اولیه برای اعضای شورای اسلامی شهر خواهد بود مشتمل بر اهم آسیب‌ها، علل شکل گیری آن و راه کارهای مرتفع نمودن آنها بوده که ظرفیت قابل اتکایی برای تصمیم گیری های اعضای شورا خواهد بود.

مدیر کل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه اول بازرسی نظارت است و بر همین اساس گزارش‌های بازرسی که حاوی پیشنهادها، تذکرات و توصیه‌ها است، تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور جهت اجرای پیشنهادهای مندرج در آن به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود، به لحاظ تخصصی بودن و انطباق آن با قوانین و مقررات جاری، موجبات ارتقای سطح نظارتی شورا و افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران شهرداری خواهد بود.

شوراهای شهر باید به دنبال درآمد پایدارشهری وجذب سرمایه‌گذار باشند

خمسه افزود: توصیه‌هایی به منتخبان شوراهای اسلامی حاضر در جلسه کرد و گفت: تضارب آرا می‌بایست وجود داشته باشه لکن نبایستی این تضارب آرا و انتقادها چهره انتقام به خود بگیرد و توصیه می‌کنم عدم دخالت در عزل و نصب، برقراری تعامل و ایجاد ارتباط با مسئولان شهرستانی و فراهم‌سازی زمینه برای فعالیت و عملکرد مطلوب شهردار از جمله مواردی است که باید در دستور کار منتخبان مردم در شوراها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر، پس از انتخاب شهردار متعهد و کار آمد، نظارت دقیق و مستمر بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای خدمات شهری است. همچنین شوراهای اسلامی شهر باید با ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه‌گذار به فکر توسعه شهر باشند.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان، بیت المال را امانتی گران سنگ در اختیار مدیران دانست و حفظ و صیانت جدی آن را از اهم وظایف مدیریتی و موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولین برشمرد و تصریح کرد: لازمه اقتدار و برقراری عدالت، اجرای صحیح قوانین است و باید درآمد شهری در خدمت توسعه شهری قرار گیرد و نباید این درآمدها در خارج از محل قانونی و خارج از خدمات شهری هزینه شوند.

کد خبر 5292096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha