۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

امام جمعه دیر:

ملت ایران راه خود را پیدا کرده است

ملت ایران راه خود را پیدا کرده است

بوشهر - امام جمعه دیر گفت: ملت ایران راه خود را پیدا کرده است و مسئولان کشور از حقوق این ملت یک ذره کوتاه نیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در مصلای شهدای محراب شهر دیر، اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور رشادت دانش آموزان، تبعید امام راحل در مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

امام جمعه دیر افزود: نقش دانش آموزان و دانشجویان و نسل جوان ما در روز ۱۳ آبان پررنگ است و باید این حضور در صحنه را تحسین کنیم.

وی شهید فهمیده را الگوی دانش آموزان دانست و عنوان کرد: امروز مسئولیت دانش آموزان و نوجوانان در کنار علم آموزی، خودسازی از نظر معنویت و اخلاق و مسئولیت پذیری در مقابل حوادث جامعه است.

حسینی تاکید کرد: بصیرت و شناخت نسبت به مسائل در کنار احساس مسئولیت امر لازمی است.

وی دشمن شناسی را مسئله امروز دانست و اضافه کرد: ۴۲ سال از روزی که لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام می‌گذرد و نه تنها دشمنی دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی کاهش نیافته بلکه روز به روز بیشتر شده است.

حسینی گفت: بحث حقوق بشر و هسته‌ای و تولید موشک بهانه است و دشمنان با ذات اسلام و انقلاب مشکل دارند، اگر این گونه نبود این همه از رژیم اشغالگر قدس و مسجد الاقصی حمایت نمی‌کردند و کشورهای عربی و اسلامی را برای سازش با این رژیم تحت فشار قرار نمی‌دادند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تمام منافع حیاتی آمریکا نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان از دستشان گرفت.

امام جمعه لایحه ننگین کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: در یک ملت مستعمره دیگران باشد، این روزگار ما بود؛ منابع زیرزمینی و روزمینی ما را غارت می‌کردند، فرهنگ این مملکت که اسلامی بود را تحت تأثیر قرار دادند و با هرچیزی که نشانی از اسلام داشت مقابله می‌کردند.

وی ابراز کرد: ایران بعد از انقلاب با آمریکا قطع رابطه نکرد اما سفارت آنها مرکزی برای ایجاد آشوب و ناامنی و تجزیه طلبی و براندازی نظام نوپای اسلامی بود که اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام انتقام دانش آموزان شهید سال ۵۷ و تبعید ۱۴ ساله امام و هم اقدامی در مقابل توطئه‌های آنان بود.

حسینی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از یک سو بت ابرقدرتی آمریکا در هم شکست و پوزه استکبار به خاک مالیده شد و از سوی دیگر انقلاب خالص و ملت‌های جهان بیدار و هوشیار شدند که با چه جانیانی سروکار دارند و آمریکایی‌ها در جهان رسوا شدند.

وی افزود: دستاورد این اقدام انقلابی همچنان ادامه دارد، ملت‌ها بیدار شدند و شعار مرگ آمریکای آن روز امروز در کنار کاخ شنیده می‌شود.

حسینی عنوان کرد: آمریکایی‌ها جنگ هشت ساله بر ما تحمیل کردند، اموال و دارایی ما را بلوکه کردند، کودتاها تدارک دیدند، فتنه‌ها آفریدند و بعد هم تا این سال‌های اخیر در مذاکرات برجامی نقض عهد کردند.

وی افزود: وظیفه اول نسل جوان دشمن شناسی و شناخت نقشه‌های دشمن است. یک روز جنگ نظامی است، یک روزی جنگ اقتصادی و یک روز جنگ سایبری است.

حسینی با اشاره به آمادگی و هوشیاری نیروهای مسلح ایران مقابل دشمن، گفت: کار آمریکایی‌هایی که یک روز داعیه ابرقدرتی داشتند به جایی رسیده که دست به راهزنی دریایی و همکاری با دزدان دریایی می‌کنند ولی باز هم شکست می‌خورند و در مقابل ارتش قهرمان و سپاه دلاور ما مجبور به عقب نشینی هستند.

وی بیان داشت: حال که شکستی مفتضحانه خورده‌اند می‌خواهند شکست و اقدام جنایاتکارانه شأن را لاپوشانی کنند.

حسینی ابراز کرد: دشمن همواره بیدار است و باید ما هم هوشیار و در همه عرصه‌ها برای مبارزه آمادگی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این حضور امروز شما دانش آموزان و اقشار مختلف نشان گر این است که ملت ایران بعد از ۴۲ سال بیدار و از آمریکای جنایتکار بیزار هستند و شعارشان مثل روزهای اول کوبنده است که مرگ بر آمریکا.

امام جمعه دیر یادآور شد: ما اهل مذاکره ایم اما مذاکره برای مذاکره هرگز؛ ملت ایران راه خود را پیدا کرده است و مسئولان کشور از حقوق این ملت یک ذره کوتاه نیایند.

وی خطاب به نسل جوان و آینده سازان جامعه اسلامی، گفت: امروز مقاومت شما و ملت‌های منطقه، آمریکا را به خروج خفت بار از افغانستان وادار کرده است.

امام جمعه دیر اضافه کرد: اینها دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ بودند اما مقاومت ملت ایران و سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم نقشه شأن نقش بر آب کرد.

وی تاکید کرد: ما امروز اینجا اجتماع کردیم که بار دیگر بر جنایات آمریکا مروری داشته و چهره دشمن واقعی بشناسیم و خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم.

حسینی بیان کرد: با همین هوشیاری و حفظ معنویت و حرکت در خط مقام معظم رهبری، دشمنان هیچ غلطی نخواهند کرد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افول همیشگی این جنایتکاران خواهیم بود.

کد خبر 5343862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha