۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

باید آرزو کنیم اتفاق بدی برای پل های تهران رخ ندهد

باید آرزو کنیم اتفاق بدی برای پل های تهران رخ ندهد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پل‌های ما دچار فرسودگی در پایه‌ها شده و آرزو می‌کنیم که حادثه‌ای رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه صبح امروز شورای شهر به ارائه گزارش و توضیحات خود پرداخت.

وی در صحن شورا گفت: برخی تکالیف از سال‌های گذشته بر زمین مانده که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. در برنامه دوم و سوم اجرای ۲۶ پروژه مغفول مانده که باید اجرا شود و اولویت را باید به پروژه‌های گلوگاهی بدهیم.

وی افزود: اولین کاری که باید انجام دهیم پروژه‌های نیمه تمام است. سپس نیز اجرای پروژه‌های پروژه تکمیل تقاطع‌های بزرگراهی، نگهداشت شهر و پروژه‌های کلان باید انجام شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری افزود: البته اجرای پروژه‌های کلان در صورت تأمین مالی و تأیید شدن اثر بخشی آنها اجرا خواهد شد. پروژه‌های نیمه تمام نیز در صورت تأمین اعتبارات مالی طی ۶ ماه آینده تکمیل خواهند شد.

شعبانی عنوان کرد: برخی تقاطع‌ها در شهر ناقص اند که ۹۲ تقاطع ناقص داریم که ۷۴۲ کیلومتر راه شهروندان را دور کرده است و اگر این موارد احصا شوند این رقم به ۵۷ کیلومتر کاهش می‌یابد. این امر باعث صرفه‌جویی بیش از یک میلیون لیتر در مصرف بنزین می‌شود.

وی تاکید کرد: پل‌های ما دچار فرسودگی در پایه‌ها شده و آرزو می‌کنیم که حادثه‌ای رخ ندهد در غیر این صورت نیاز به بازسازی و ترمیم برخی از آنها داریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بیان کرد: بودجه امسال ما ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که برای یک تحول در شهر بسیار ناچیز است.

در ادامه ناصر امانی در واکنش به سخنان معاون فنی گفت: شما از یک حوزه پیمان کاری وارد حوزه اجرایی شده‌اید و ما واقعاً نگران این حوزه هستیم که در نگهداشت و توسعه پروژه‌های شهری دچار مشکل شویم.

پیشنهاد بنده این است که ایشان به اولویت‌های برنامه پنجم توسعه بپردازند.

وی افزود: به علاوه وضعیت ایمن سازی پل‌ها که باید در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد برسد انجام شود. یکی از مشکلات اصلی ما نیز آسفالت است که باید رفع شود. خواهش بنده این است که برنامه دوستان به شکلی باشد که بتوان بعداً مطالبه کرد.

در ادامه احمد صادقی گفت: شورای ششم با اطلاع از نبود بودجه در شهرداری وارد کار شد و ما عدم توانایی مدیران قبلی در تأمین بودجه را مورد انتقاد قرار می‌دادیم.

صادقی بیان کرد: لذا وقتی با این پیش فرض آمدیم نباید شرط اجرای پروژه‌ها را وجود منابع بدانیم لذا یا برنامه ارائه ندهیم یا اگر ارائه می‌دهیم هنر کسب درآمد را داشته باشند و به جای ارائه گزارش لایحه به شورا بیاورند.

وی افزود: مردم توجیه عدم تحقق برنامه‌ها به دلیل نبود اعتبارات را نمی‌پذیرند چرا که ما از نبود منابع در شهر خبر داشتیم و مسئولیت قبول کردیم.

عضو شورای شهر بیان کرد: یکی از تصمیمات اشتباه در دوره قبلی انجام تمامی پروژه‌های عمرانی توسط معاونت فنی است که منجر به عدم انجام پروژه‌ها توسط نواحی و مناطق شد این در حالی است که نواحی و مناطق بیمار هستند و باید معاونت فنی به مگا پروژه‌ها بپردازد.

سپس حبیب کاشانی گفت: توضیحات مسئولان در این مدت زمانی کوتاه بیشتر ایجاد ابهام می‌کند.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی گفت: در حال حاضر برخی پروژه‌ها نیمه تمام مانده است. افتتاح پروژه بزرگراه بروجردی به دلیل عدم تملک ملک اتصال به جاده ساوه به تأخیر افتاده که از شهردار تهران تقاضای ورود به این موضوع را دارم. از شهردار تهران می‌خواهم که بر پروژه‌های مینیاتوری تا ماهای پایانی سال تمرکز کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: برخی پروژه‌ها باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود که پروژه اتصال بزرگراه ستاری به آزادگان از این دسته است.

در ادامه آقامیری نیز گفت: کارخانه آسفالت تهران در تهیه قیر مشکل دارد و آسفالت مناسب تحویل نواحی نمی‌شود. موضوع دیگر آن است که باید از نواحی نیز کسب تکلیف شود تا پروژه‌های دارای اولویت مشخص شود.

احمد علوی نیز بیان کرد: سازه‌های نیمه‌کاره موجود در شهر اولویت شهر است و باید رسیدگی شود.

کد خبر 5345748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha