۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۱

نماینده مردم گرگان آق قلا در مجلس:

مدیری توانمند برای منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شود

مدیری توانمند برای منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شود

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اینچه برون، نیازمند انتخاب یک مدیر توانمند است تا بتوان رونق اقتصادی را در این منطقه رقم زد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون، نیازمند مدیر توانمند در سطح کشور است که دارای سابقه کار در مناطق آزاد بوده و بتواند با مدیریت درست این منطقه را به سمت پیشرفت هدایت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: این مدیر باید شناخت کافی را از سران کشور، وزارت خانه ها و همچنین سرمایه گذاران داشته و با آنها ارتباطاتی قوی ایجاد کند تا بتواند توسعه را در این منطقه رواج دهد.

سنگدوینی ادامه داد: مجمع نمایندگان و مسئولان استانی هم به دنبال انتخاب مدیری قوی برای این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه اینچه برون منطقه ای بکر و بی نظیری است، تصریح کرد: به دلیل شرایط امنیتی خوبی که در گلستان و در مرز ما وجود دارد، اینچه برون می تواند یک منطقه استراتژیک برای کشور باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه دارای قابلیت های زیادی بوده و برای رونق در آن باید ارتباط خود را با کشور ترکمنستان و آسیایی میانه تقویت کنیم.

وی به دیگر مزیت های این منطقه اشاره کرد و افزود: شهرک هزار هکتاری اترک یکی دیگر از ویژگی های مهم این منطقه است که می تواند زمینه ساز توسعه قوی باشد، همچنین وجود راه های مواصلاتی دریایی، جاده ای و هوایی باعث قوت این منطقه شده است.

سنگدوینی ادامه داد: وجود راه آهن و ارتباط استان با ترکمنستان و آسیای میانه از طریق ریل عریض از دیگر مزیت های مهم این منطقه آزاد تجاری به شمار می رود.

وی اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را برای ایجاد منطقه ای بکر تجاری و صنعتی در استان انجام دهیم و از همان ابتدا با انجام برنامه ریزی درست و مدیریتی قوی، این منطقه را پایه گذاری کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه پس از پیگیری هایی که از طرف مجمع نمایندگان، استاندار و همه بزرگان استان انجام شد، لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

کد خبر 5349010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha