۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶

مدیرکل ثبت احوال بوشهر:

اطلاعات سببی و نسبی افراد تکمیل می‌شود/ ثبت هویت خانوادگی

اطلاعات سببی و نسبی افراد تکمیل می‌شود/ ثبت هویت خانوادگی

بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت هویت خانوادگی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم یاد کرد و گفت: اطلاعات سببی و نسبی افراد تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار عصر دوشنبه در نشست تودیع و معارفه رئیس ثبت احوال شهرستان گناوه اظهار داشت: سازمان ثبت احوال از قدیمی ترین دستگاه‌ها در کشور که ۱۰۳ سال است به خدمت رسانی مردم در عرصه نظام اداری مشغول انجام وظیفه است و خدمات شایان و زیرساختی زیادی ارائه داده است.

وی با اشاره به برخی از خدمات ثبت احوال از بدو پیروزی انقلاب تا کنون افزود: مهمترین خدمت حذف نمادهای ستمشاهی بوده است که این سازمان اولین دستگاهی بود که موفق شد همه نمادها و نشانه‌های رژیم ستم شاهی را حذف کند و شناسنامه‌ها را علیرغم حجم بسیار بالا به شناسنامه‌های جمهوری اسلامی تبدیل کرد که با تلاش شبانه روزی کارکنان این سازمان میسر شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: پایگاه اطلاعاتی و جمعیتی کشور یکی از پایگاه‌های بسیار قوی و غنی که ثبت احوال در اختیار دارد و امروزه بیش از ۲۰۰ نقطه در کشور به صورت آنلاین و آفلاین اطلاعات را از این پایگاه دریافت و احراز هویت می‌کنند و به متقاضیان خود ارائه خدمت می‌دهند.

توجه به هویت خانوادگی

پاسالار گفت: از دیگر موارد اختصاص شماره ملی به همه ایرانیان بوده است که تا پیش از آن در ثبت احوال یک فرد باید اطلاعات زیادی ثبت می‌شد ولی با اختصاص کد ملی ویژه به هر فرد به راحتی می‌توان افراد را در فضای فیزیکی و مجازی و الکترونیکی شناسایی و ارائه خدمت داد.

وی گفت: ارائه کارت هوشمند ملی نیز از دیگر خدمات است که از زیرساخت‌های مهم در دولت الکترونیک محسوب می‌شود که البته دچار چالش‌هایی شد که امیدواریم هر چه زودتر با توجه به حضور وزیر در این زمینه همه کارت‌های هوشمند در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

پاسالار خاطرنشان کرد: از پروژه‌های مهم که در حال حاضر در ثبت احوال آغاز شده است تکمیل اطلاعات سببی و نسبی است که «هویت خانوادگی» یا «اطلاعات خانوادگی» گفته می‌شود.

وی گفت: صدور شناسنامه، هویت، تابعیت، رصد کردن اطلاعات جمعیتی کشور و موارد متعدد دیگر از وظایف دیگر ثبت احوال است.

تقویت شورای راهبردی جمعیت

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ثبت احوال در سطح شهرستان‌ها و استان دارای دو شورای مهم ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت است که انتظار می‌رود فرماندار این جلسات را شخصاً مدیریت کنند و حمایت‌های مدیریت شهرستان مانند همیشه مجموعه ثبت احوال را یاری کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های بی شائبه رئیس پیشین اداره ثبت احوال گناوه برای سرپرست فعلی آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون در جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان و خدمتگزاری به مردم شریف گناوه کرد.

کد خبر 5380373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha