۱۳ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۰۴

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان:

سردار سلیمانی فرهنگ شهادت را احیا کرد

سردار سلیمانی فرهنگ شهادت را احیا کرد

خرمشهر- فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: سردار سلیمانی احیاگر دوباره فرهنگ شهادت و جهاد و مشق کردن دوباره آزادی خرمشهر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوار پور عصر امروز در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان خوب فهمیدند که انقلاب اسلامی شجره است که بنا دارد بستر ساز حکومت جهانی باشد برای همین توطئه‌ها کردند و بیش از ۱۷۷ حادثه طرح ریزی شده تا امنیت ملی را مختل کند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ملی مهم‌ترین موضوع است، آغاز جنگ تحمیلی و حوادث تلخ و شهادت شهدایی همچون شهید جهان آرا را نمونه اقدامات دشمنان علیه امنیت ملی دانست.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، خط مشی تعیین شده توسط امام خمینی را عامل غلبه بر این توطئه‌ها خواند و گفت: امام نسخه زیبایی را برای مقابله با دشمن پیچیدند چرا که در گذشته تصور می‌شد برای مقابله با دشمن تنها سلاح نیاز است اما مدل امام مدل عاشورایی بود.

وی ادامه داد: تحولاتی که امام در فرهنگ جنگ ایجاد کرد باعث حضور مردم در صحنه شد و حضور بسیج در صحنه و رویکردی که با حضور صیاد شیرازی اتفاق افتاد و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت قصه جنگ به سامان رساند که با وجود اینکه صدام ساقط نشد اما با خفت قطعنامه را پذیرفت.

سردار شاهوار پور، دو دهه غفلت از این مسیر را هموار کننده مسیر دشمنان برای رسیدن به اهداف خود دانست و اظهار کرد: بعد از جنگ وارد غفلت شدیم و دو دهه از فرهنگ جهاد و شهادت دور شدیم و عده‌ای به دنبال حزب بازی و به چالش کشیدن همدیگر و دست درازی به سوی استکبار رفتند و همین باعث شده تا دشمن امیدوار باشد که با حرکت‌های تدریجی پیغام نرم را طرح ریزی و دنبال کند.

وی از ناکامی در جنگ ۳۳ روزه مقابل حماس به عنوان عامل یاس دشمنان از درگیری مستقیم و گرایش به طرح ریزی توطئه دیگر یاد کرد و گفت: و بعد از جنگ ۳۴ روزه توطئه ایجاد داعش پی‌ریزی شد که کشورهای بزرگ را قطعه قطعه کنند تا از امنیت اسرائیل مطمئن شوند و یکی از کارهای سردار سلیمانی احیای دوباره فرهنگ شهادت و جهاد و مشق کردن دوباره آزادی خرمشهر بود.

سردار شاهوار پور همچنین سردار سلیمانی را مایه اتحاد و همدلی دو ملت ایران و عراق و حرکت سردار را باعث حرکت اربعین دانست.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه اثرات تربیتی سردار سلیمانی را در دفاع از حرم در سوریه و عراق می‌توان دید، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور فرهنگ جهادی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را زنده کرد.

کد خبر 5391636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha