۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

امام جمعه رویان:

نگاه دولت سیزدهم به داخل/ کاهش تورم رقم خورده است

نگاه دولت سیزدهم به داخل/ کاهش تورم رقم خورده است

شاهرود- امام جمعه رویان با بیان اینکه دولت قبل حتی خوردن آب را هم بسته به برجام می‌دید، گفت: دولت سیزدهم نشان داده که علی رغم تعامل با غرب و شرق، به داخل نگاه ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به دعای افتتاح، تاکید کرد: همانطور که در این دعای متبرک نیز خوانده می‌شود شیعیان همیشه آرزو دارند تا به حکومتی برسند که در آن مسلمانان عزیز و دشمنان خار و ذلیل باشند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از این لحاظ دارای اهمیت است.

وی افزود: خواسته شیعیان در سال ۵۷ با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) محقق شد و امروز ۴۳ سال از آن واقعه تاریخی می‌گذرد اما متأسفانه اکثر دولت‌هایی که در این دوران سر کار آمده‌اند غرب گرا بوده‌اند و به خصوص مسائل اقتصادی کشور را در ارتباط و تعامل با غرب می‌دیدند به خصوص دولت قبل که اعتقاد داشت خوردن آب هم بستگی به جریان برجام دارد.

امام جمعه رویان بیان کرد: با شکست برجام در چند سال اخیر فشار اقتصادی و معیشتی شدیدی به قشر ضعیف جامعه وارد کرد اما دولت سیزدهم که برخاسته از آرا مردم و با تجارت چهار دهه اخیر بود نشان داده که اهتمام خوبی برای رفع مشکلات دارد به نحوی که نگاه اقتصادی خود را بر تعامل با شرق و غرب به خصوص با نگاه به داخل مبتنی ساخته و با هدف رفع خرابی‌های هشت سال اخیر اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است.

معصومی با بیان اینکه در همین دوران کوتاه دولت سیزدهم تورم از بیش از ۵۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: اگر چه هنوز هم این کاهش میزان تورم محسوس نیست اما دست کم مایه امیدواری ملت خواهد بود از سوی دیگر باید گفت دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز اقدامات خوبی را صورت داد تا جایی که امروز کشورمان از لحاظ کنترل ویروس بر حسب میزان واکسیناسیون بین ۲۱۰ کشور دنیا در زمره ده کشور برتر محسوب می‌شود.

وی فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت در صورتی که بهای آن قابل وصول است را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: دولت با این کار توانسته ثابت کند که فروش نفت ما منافاتی با تحریم‌ها ندارد و تحریم‌های آمریکا اثری بر فروش نفت ما نخواهد داشت.

امام جمعه رویان با بیان اینکه دیگر دستاورد دولت ارتباط با کشورهای خارجی و همسایه است، گفت: پیمان و تعهد با کشورهای شرق در خصوص ایجاد ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی مشترک در مسیر جاده ابریشم از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه بوده است.

معصومی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه پیام مردم ایران به امارات و عربستان این است که بمباران مناطق مسکونی یمن هنر نیست، بیان کرد: مردم مظلوم یمن روزگاری انتقام این جنایت‌ها را با پیروزی شأن خواهند گرفت.

کد خبر 5410864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha