۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حماسه «شیرگاه» نشان دهنده بصیرت مردم است

حماسه «شیرگاه» نشان دهنده بصیرت مردم است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تقویت ظرفیت های مازندران گفت: حماسه مردم شیرگاه بیانگر بصیرت و تدین مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محدی لائینی بعدازظهر شنبه در دیدار جمعی از مردم، مسئولان و فعالان حماسه هفتم اسفند ۱۳۶۰ مردم شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی با ایشان با بیان اینکه آنجا که جای حضور مردم است، حسابش از همه جا جدا است، افزود: وقتی یک حادثه رخ می‌دهد و کل شهر بسیج شده و در صحنه حاضر می‌شوند، پیام بسیار زیادی دارد؛ همانند شهر هزار سنگر آمل که تمام شهر را مردم تبدیل به سنگر کردند و این حضور یک نمادی می‌شود که امام راحل نیز از آن یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه درست یک ماه و یک روز بعد از واقعه آمل، مشابه همان اتفاق در شیرگاه سوادکوه رخ داد، ادامه داد: و نظیر همان حضور و حماسه مردم آمل، در یک بعد کوچک‌تر در اینجا اتفاق افتاد و چنانچه آیت الله جوادی آملی گفتند اگر این حادثه در هر شهر مازندران و ایران رخ می‌داد همین حماسه حضور مردمی نیز به دنبال داشت.

لائینی این حماسه حضور مردمی را بیانگر تراز بالای مردم در بصیرت، تدین، احساسات انقلابی، وفاداری به انقلاب دانست و گفت:، انقلاب یک انقلاب مردمی و محصول زحمات و خون مردم بوده است و مردم با اعتقاد و ایمانی که به امام داشتند وارد میدان شدند.

وی با اشاره به اقلیم کوهستانی و جنگلی مازندران، گفت: از دیر باز به دلیل این موارد، مازندران برای شاهان و خلفای عباسی قابل تسخیر نبود و لذا سادات هم به اینجا پناه می‌آوردند و قبل از انقلاب نیز شاه نتوانست چند چریک را در جنگل‌های مازندران بیابد و منافقان با توجه به همین سابقه تاریخی، گمان کردند با ورود به جنگل می‌توانند شهرهای مازندران را بگیرند و با این ویژگی مازندران که می‌توانست مانع سختی باشد اما در برابر اراده و خواست مردم، منافقان نه تنها موفق نشدند که همه ریشه‌کن شدند و این نقش حضور مردم است.

آیت الله لائینی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه باید برجستگی مردم مازندران تقویت شود، بر ضرورت تبلیغ این حماسه‌ها بواسطه مستندسازی، برگزاری همایش‌ها در سالروز این حماسه‌ها، مکتوب کردن خاطرات آن تأکید کرد و افزود: باید نسل‌های بعدی سوادکوه و ایران بداند که پدرانشان چه وفاداری‌ها و افتخاراتی داشتند و مقاومت کردند و برخی به شهادت رسیدند.

وی با ابراز خرسندی از چنین مردم و انقلابی، گفت: امام کاظم (ع) برای دین زندانی و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند و اهل بیت برای دین فداکاری کردند و به شهادت رسیدند، ما هم پیرو چنین بزرگانی هستیم و باید راه آنها را ادامه دهیم و هنوز نیمه راه هستیم و پایان راه هم بادی این امانت را به آقا امام زمان (عج) تحویل دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه صرفاً تعریف و تمجید کافی نیست، تصریح کرد: این حوادث را باید با خدمت جانانه به این مردم جبران کنیم و آن خوبی با رفع مشکلات مردم و عمران آبادانی باید جبران شود.

کد خبر 5434060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha