۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۲۴

دبیر هنری جشنواره روح الله خبر داد؛

ایجاد مرکز تخصصی مشاوره «تولید محتوا» برای هنرمندان اصفهانی

ایجاد مرکز تخصصی مشاوره «تولید محتوا» برای هنرمندان اصفهانی

اصفهان -دبیر هنری جشنواره روح الله از ایجاد مرکز تخصصی مشاوره برای هنرمندان خبر داد و گفت: این مرکز برای تولید آثار با محتوایی در ارتباط با امام در راستای تولید نمایشنامه‌های غنی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ جمشیدیان شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله که با حضور مسئولان و هنرمندان در سالن اهل بیت اصفهان به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: باید تقدیر کنیم از افرادی که این اعتقاد را عملیاتی کردند که می‌توان گفتمان و اندیشه‌های حضرت امام را با برترین هنر برای همه بیان کرد و چهره به چهره به دیگر نسل‌ها رساند و این مسیر در مؤسسه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این جشنواره از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد، دو سال ادامه یافت اما متأسفانه جشنواره سوم به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد تا اینکه در دیماه سال ۱۴۰۰ تصمیم به ادامه جشنواره سوم گرفتیم، گفت: از سال آینده جشنواره به شکل ملی برگزار می‌شود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله با تاکید بر اینکه هدایای بخش نمایشنامه نویسی جشنواره سوم به دلیل عدم نیاز به اجرا در همان سال ۹۸ اهدا شد، گفت: پنج نمایش صحنه‌ای «پنجره ای رو به حقیقت» به کارگردانی متین تدریس حسنی، «زیر موازی فاصله ها» رضا قلع گری، «تنگ های شکسته» علی گنجی، «خورشید برای مهربانو» مجید جزایری و «بی تو کابوس‌هایم تعبیر می شوند» محمدرضا بدری در بخش صحنه‌ای سومین جشنواره اجرا شد.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله بیان کرد: در بخش خیابانی نیز «خان مشک آباد» کریم مقدسی از مرکزی، «مهربانوان وطنم»، «خون آبادی، قیام» مسعود کریمی بروجرد، «روایت روح خدا «هومن میرمعنوی از رشت، «۲۹» مهدی صالحیار از تبریز و رضا شیپوری محمد نادری از اصفهان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تمام نمایشها به شکل زنده اجرا شد و در آرشیو نیز موجود است، گفت: کارگاه‌های مختلف از جمله بازیگری پیشرفته و تولید متون نمایشی و محتوا را تا سال آینده شاهد خواهیم بود.

جمشیدیان از ایجاد مرکز تخصصی مشاوره برای هنرمندان خبر داد و بیان کرد: این مرکز برای تولید آثار با محتوایی در ارتباط با امام خمینی (ره) در تمام طول سال در اختیار هنرمندان خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم از خانواده مرحوم حسن کریمی و رضا کریمی تجلیل شد و در بخش اهدای جوایز بخش ویژه ذوب آهن نیز علاوه بر اینکه لوح تقدیر و جایزه ویژه به نمایش خیابانی «خون، آبادی، قیام «اهدا شد و از همه گروه‌های نمایش صحنه‌ای و خیابانی نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5444028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha