۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

آیت‌الله علم‌الهدی:

«سرباز گمنام امام زمان» یک عنوان تشریفاتی نیست

«سرباز گمنام امام زمان» یک عنوان تشریفاتی نیست

مشهد ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: «سرباز گمنام امام زمان» یک تعارف و عنوان تشریفاتی نیست بلکه یک واقعیت و حقیقت هست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته سرباز گمنام که با حضور وزیر اطلاعات و جمعی از مسئولان سیاسی و نظامی خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، اظهار کرد: نیمه شعبان تنها روز سرور و شادی نیست بلکه به یک حساب روز حزن و اندوه و غم است.

وی ادامه داد: شاید کسی حساب نمی‌کرد نسل‌ها بیاید و برود و چشم‌ها جمال دل‌آرای آن حضرت را نبیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با رد نقل‌های خیالی از محل زندگی امام عصر در یک جزیره، خاطرنشان کرد: امام زمان در بین جمعیت ما زندگی می‌کنند و در همه حوادث و فراز و نشیب‌هایی که در برخورد با جریان‌های استکباری و شیطانی پیش می‌آید با ما شرکت دارند.

وی افزود: ایشان جریان‌ها را با سرانگشت غیبی خودشان در مسیر فراهم شدن زمینه ظهور و فرج پیش می‌برند، جریانات در عرصه موقعیت‌های خاص جهانی در این جهت هدایت می‌شوند بدون اینکه ما در ظاهر بتوانیم نقشی در هدایت این جریان‌ها داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی به نقلی از امام صادق (ع) در رابطه با دوران غیبت اشاره کرد و گفت: وقتی امام صادق (ع) جریان مهدی (ع) را مطرح کردند، فرمودند «وضعی که دوستان، شیعیان و علاقه‌مندان به امام زمان پیدا می‌کنند، مرا آزرده کرده است» و در ادامه فرمودند «هدایت مهدی (ع) همچون خورشید در پس ابر است».

وی تأکید کرد: امام زمان (ع) ما را رها نکرده است، از وجود مقدسش نقل شده «فکر نکنید ما شما را به حال خود رها کردیم»، معلوم می‌شود در تمام حالات و موقعیت‌هایی که برای ما پیش می‌آید، نه تنها نظارت دارند بلکه در بسیاری از اعمال دخالت دارند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که در بسیاری از امور سرپنجه غیبی وجود مقدس بقیه‌الله مسائل را تعیین می‌کند و راهبرد جهان اسلام را به طرف فرج و ظهور پیش می‌برند، اضافه کرد: «سرباز گمنام امام زمان» یک تعارف و عنوان تشریفاتی نیست، شما هم نباید چنین برخوردی با این عنوان داشته باشید زیرا یک واقعیت و حقیقت هست.

وی افزود: انسان‌هایی که در عرصه زندگانی خود مورد توجه حضرت هستند و در اجرای برنامه‌های مختلف در راستای بقیه‌الله حضور دارند، سرباز امام زمان هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که سرباز بودن، واقعیتی است که با اصل باورمندی‌ما در غیبت ارتباط دارد، اظهار کرد: سرباز گمنام یعنی مجموعه اعمال و حرکت‌های مؤثری که انسان در مسیر بقیه‌الله انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: وقتی انسان کار فوق‌العاده‌ای انجام داد، همین که دیگران می‌فهمند و او به‌عنوان این فعالیت شهرت پیدا می‌کند یعنی بخش عمده تقدیر از او در این حرکت، همین شهرت پیدا کردن است اما وقتی بنا شد انسان کاری برای امام زمان انجام دهد و کسی نفهمد، هم سرباز است و هم گمنام یعنی شهامت و حرکت او در این مسیر نه به‌عنوان ارتباط با حضرت و نه به‌عنوان انجام آن کار شناخته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: سرباز در جبهه، صاحب اراده و صاحب اختیار نیست و در مقام ایستادن در مقابل دشمن و سربازی، هیچ مرزی نمی‌شناسد.

کد خبر 5449343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha