۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹

در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با سفیر کوبا مطرح شد؛

ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری تبریز و کوبا

 ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری تبریز و کوبا

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همکاری‌های مشترک و تنگاتنگ ایران و کوبا وهمراهی این دو کشور در مجامع بین‌المللی، بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری تبریز و کوبا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرّم ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با سفیر جمهوری کوبا در کشورمان، اظهار داشت: منافع ایران و کوبا در ابعاد مختلف بین‌المللی به یکدیگر گره خورده و همراهی و همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی و در مقابل تحریم‌های آمریکا کاملاً ملموس است.

وی با تأکید بر اینکه همکاری دو کشور باید روزبه‌روز تقویت شود، افزود: همکاری ایران و کوبا در بحران کرونا، دستاوردهای جهانی داشت و موجب شد توانمندی دانشمندان دو کشور در حوزه دارویی برای دنیا آشکار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی استان بسیار مهمی است که در داخل و خارج از کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در برخی از صنایع مانند تراکتورسازی، قطعه‌سازی و محصولات غذایی، تولیدات این استان منحصر به فرد است.

وی با اشاره به وجود منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان و زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل در استان، گفت: آذربایجان شرقی از نظر فرهنگی و گردشگری هم ظرفیت‌های فراوانی دارد و یکی از توانمندترین استان‌های کشور از نظر علمی و دانشگاهی است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از شخصیت‌های مبارزی مانند فیدل کاسترو در کوبا و شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران یاد کرد و گفت: تجربه دو ملت ایران و کوبا نشان داده است که هرچه در برابر تحریم‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مقاوم‌تر باشیم، دستاوردهای بزرگ‌تری خواهیم داشت و امروز اراده این دو کشور برای تسلیم نشدن در برابر استکبار جهانی به الگویی در سطح دنیا تبدیل شده است.

کد خبر 5471634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha