۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

جای خالی نمادهای شهدای فرهنگی و دانش آموز فارس احساس می شود

جای خالی نمادهای شهدای فرهنگی و دانش آموز فارس احساس می شود

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: جای خالی نمادهای شهدای فرهنگی و دانش آموز فارس در باغ موزه دفاع مقدس در شیراز احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلیل عسکری در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس شیراز به همراه جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و هفته پایداری و مقاومت با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۲۹ شهید دانش آموز و فرهنگی داریم، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۵ شهید دانش آموز و ۴۴۴ شهید فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در فرهنگ سازی و ایجاد فرهنگ عمومی بسیار قوی و مؤثر باشد. عسکری گفت: در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه‌ای در قالبی تعریف شده با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با رویکرد اردویی و گردشگری منعقد شود.

وی افزود: برای سال آینده برنامه‌ای اردویی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف در این محل در نظر بگیریم و در این برنامه از ظرفیت فعالان دانشگاه فرهنگیان و کسانی که در دروان جنگ حضور داشته اند بهره ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شود که از زمان ورود تا زمان خروج دانش آموزان در این باغ موزه، برنامه ریزی های دقیقی صورت پذیرد.

عسکری افزود: برای تدوین بسته قوی کارشناسی آموزشی در خصوص اردو لازم است از ظرفیت معلمان، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به اقداماتی که پیش از این در خصوص مجتمع‌های آموزشی ایثارگران در جبهه‌ها صورت گرفته گفت: همان طور که خانه به عنوان مدرسه اول و مدرسه نیز خانه دوم است، اینجا باید خانه مشترک معلم، دانش آموز و اولیا باشد.

کد خبر 5499357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha