۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

دستگاه قضایی برای پیشبرد اهداف عالی خود نیازمند مشارکت مردم است

دستگاه قضایی برای پیشبرد اهداف عالی خود نیازمند مشارکت مردم است

سنندج- رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری مورد تأیید دستگاه قضایی است و در این راستا برای پیشبرد اهداف عالی خود نیازمند مشارکت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در همایش تبیین و بررسی ابعاد و زوایای حقوق عامه با تأکید بر مسائل استان کردستان، ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان، اظهار داشت: دستگاه قضائی در راستای پیشبرد اهداف عالی خود و احقاق حق و اجرای عدالت، نیازمند مشارکت فعال مردم است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: از آغاز دوره تحول قوه قضائیه نقش مردم و مطالبه گری مردم در مسائل مختلف از جمله حقوق عامه ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: در راستای دستورالعمل نحوه مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه، می‌توان گفت که از محوری ترین سیاست‌های دستگاه قضائی مشارکت مردم در امور مختلف این قوه است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نظرات تخصصی ریاست محترم قوه قضائیه در نشست‌های مختلف با اقشار مختلف مردم بیانگر اهمیت مشارکت مردم در سیاست‌های عالی قوه قضائیه است.

وی افزود: هر جایی نقض قانون و هنجارها و ارزش‌ها شکل می‌گیرد از مصادیق نقض حقوق عامه می‌باشد که گاهی اوقات توسط شخص حقیقی و گاهی توسط شخص حقوقی اتفاق می‌افتد.

وی مصادیق حقوق عامه را شامل ترک فعل مدیران، حوزه تولید و اشتغال، ساخت و ساز، مسائل امنیتی و بین المللی، حوزه بازار، بهداشت عمومی و … بر شمرد و افزود: شیوه مطالبه گری در جامعه باید با رعایت اخلاص، ضابطه مند و قانون مدار باشد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

رئیس کل دادگستری کردستان در ادامه این همایش نقد و انتقاد را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری باشد مورد استقبال دستگاه قضائی است.

حجت الاسلام حسینی در پایان تأکید کرد: دستگاه قضائی از کمک آحاد مردم خصوصاً نخبگان جامعه و حقوقدانان را در راستای حفظ و صیانت از حقوق جامعه استقبال می‌کند.

در ادامه این همایش اساتید و دانشجویان حقوق دانشگاه کردستان به ارائه مطالب در خصوص حقوق عامه پرداختند.

کد خبر 5503123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha