۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱

در اردبیل؛

اهدای اعضای بیمار مرگ‌ مغزی جان چندین نفر را نجات داد

اهدای اعضای بیمار مرگ‌ مغزی جان چندین نفر را نجات داد

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اهدای عضو یازدهمین ایثارگر از استان اردبیل، جان چندین نفر در انتظار پیوند عضو را نجات داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی شامگاه دوشنبه در جریان اعزام یازدهمین بیمار مرگ مغزی از اردبیل اظهار کرد: زنده یاد بهنام ملک‌زاده مقدم ۴۷ ساله اهل و ساکن اردبیل به دنبال سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود.

وی تصریح کرد: بیمار در مراجعه اولیه با تشخیص خونریزی مغزی در بخش آی.سی.یو جراحی اعصاب بیمارستان فاطمی بستری شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: علی‌رغم مراقبت‌های درمانی، وجود علایم مرگ مغزی از ابتدای پذیرش در بیمارستان تشخیص و تأیید شده بود.

محمدیان اردی با بیان اینکه مرگ مغزی توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشخیص داده شده بود، افزود: با رضایت خانواده مرحوم ملک‌زاده مقدم، وی بامداد روز دوشنبه برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی ترویج فرهنگ اهدای عضو را نیازمند تلاش همگانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اهدای عضو، حسنه‌ای جاریه و باقیات صالحات برای زندگی اخروی کسانی است که می‌توانند با اهدای اعضای خود جان انسان‌ها را نجات دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ اهدای عضو با برنامه‌های مدون از سوی دانشگاه پیگیری می‌شود، بیان کرد: از هر سه هزار مرگ مغزی، تنها یک‌هزار نفر حاضر به اهدای عضو هستند که امیدواریم با کار فرهنگی در این زمینه شاهد اقبال عموم مردم از این کار خیر و خداپسندانه باشیم.

کد خبر 5632226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha