۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:

نرخ رشد اقتصادی استان زنجان در سال گذشته ۳.۲ درصد بود

نرخ رشد اقتصادی استان زنجان در سال گذشته ۳.۲ درصد  بود

زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد و این میزان در کشور ۴.۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خداوردی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد و این میزان در کشور ۴.۱ درصد بوده است، گفت: بخش صنعت ۳۸.۸۵ درصد، کشاورزی، جنگلداری و ماهگیری با ۱۴.۶ درصد و عمده فروشی، خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت به ترتیب بیشترین بخش اقتصادی را بخود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد و ویژگی های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشو را تمرکز بر موضوع های کلیدی است، ادامه داد: تمرکز زدایی و تقویت نقش استان ها در جریان توسعه، برنامه محوری به جای حکم محوری و مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمامی فعالین و ذینفعان توسعه را از دیگر ویژگی های برنامه ریزی در این حوزه ذکر کرد.

خداوردی افزود: اتکا به شیوه طراحی مکانیسیم در برنامه مبتنی بر تهیه ساز و کارهای انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم و تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع به اصلاح ساختارها و وضع قواعد سیاستی از رویکردهای برنامه هفتم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه هدف آرمانی برنامه مطابق سیاست های کلی پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مضمون اصلی برنامه هفتم، رشد فراگیر و دانش بنیان و ثبات اقتصادی بر پایه اسناد آمایش سرزمین است، گفت: مدل شماتیک تحقق هدف برنامه هفتم توسعه در چارچوب بندهای سیاست های کلی مبتنی بر پیشران پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است.

کد خبر 5644160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha