۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱

در پی گزارش مهر عنوان شد؛

خبر خوش برای نیروهای شرکتی علوم پزشکی های سیستان و بلوچستان

خبر خوش برای نیروهای شرکتی علوم پزشکی های سیستان و بلوچستان

زاهدان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ملزم به اعمال آنالیز حقوق ۱۴۰۱ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درخواستهای مکرر کارگران دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان مبنی بر عدم پرداخت به موقع حقوق و عدم رعایت آنالیز حقوق در سال ۱۴۰۱، خبری در گفت و گو با معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با عنوان " مشکل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است" در ۲۴ آذرماه جاری در خبرگزاری مهر منتشر شد، در پی این مطلب، روز یکشنبه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ملزم به به روزرسانی معوقات و اعمال آنالیز سال ۱۴۰۱ در پرداخت حقوق و مزایا هستند.

حامد آرامش در تشریح آخرین وضعیت مطالبات معوق کارگران شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ادامه داد: بر اساس گزارشاتی که هم به صورت مراجعه کارگران دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر به ادارات تابعه ما داشته‌اند و هم در بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان کار استان، برخی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با این دانشگاه‌ها، در پرداختی حقوق و مزایا به کارگران خود چند ماه معوقات داشتند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، پیگیری این موضوع را به طور مستمر با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دادیم، همچنین این موضوع در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان نیز مطرح و منجر به مصوبه‌ای مبنی بر به روزرسانی معوقات و اعمال آنالیز سال ۱۴۰۱ در پرداختی‌ها شد.

آرامش گفت: در حال حاضر وضعیت حقوق و بیمه کارگران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به روز است و حقوق مهر و آبان آنها بر اساس آنالیز سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین شرکت‌های طرف قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان موظف شده‌اند تا پایان دی ماه مابه التفاوت ماه‌های گذشته را بر اساس آنالیز سال ۱۴۰۱ پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت پرداخت حقوق کارگران دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، مطالبات معوق از هفت به دو ماه کاهش یافته و همچنین از مهرماه امسال نیز، حقوق پرسنل شرکتی، بر اساس آنالیز سال جاری به آنان پرداخت شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیگیری‌ها برای پرداخت چهار ماه مابه التفاوت حقوق کارگران شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت پرداختی‌ها در شرکت‌های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیان کرد: کارگران شرکت‌های خدماتی تحت قرارداد این دانشگاه نیز که شش تا هفت ماه بعضاً معوقات داشتند، با پیگیری‌های مداوم به دو و سه ماه کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هر دستگاهی که نسبت به مصوبه کمیسیون شورای تأمین سهل انگاری و بی توجهی کند، به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

کد خبر 5658331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      خوب
    • محمد DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      والا حقوق آبان هنوز واریز شده الکی نگین لطفا اول یه آمار بگیرین بعد حرف بزنین
    • مهران IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      جناب آقای آرامش مدیر کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بسمه تعالی شب گذشته خبر خوشی را به سمع و نظر نیرو‌های شرکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان رساندید که بیشتر نمکی بود بر زخم این قشر مظلوم. جناب آقای آرامش نیرو‌های شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بر خلاف گفته‌های جنابعالی نه تنها حق و
    • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      هنوز عیدی سالی که داره تموم میشه رو واریز نکردن پولی که قرار بود برا عید تو جیب ما باشه نه ماه گذشته هنوز خبری از عیدی نیست تازه حقوق شهریور ماه رو واریز کردن،اضافه کار هم که چهارساله خبری نیست معلوم نیست پولش تو جیب کی میره