۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۶

معاون استاندار خراسان جنوبی:

امکان استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی فراهم شود

امکان استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی فراهم شود

بیرجند _معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کسری تولید و افزایش مصرف خانگی گاز، امکان استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی باید فراهم شود.

علیرضا عباس زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مشکل واحدهای تولیدی در فصل سرما برای تأمین گاز، بیان داشت: مصرف روزانه گاز در استان حدود ۱۰ میلیون متر مکعب است که ۵۰ درصد آن در مصرف خانگی و ۵۰ درصد دیگر در واحدهای تولیدی استان مصرف می‌شود.

به گفته وی این موضوع نشانگر مصرف زیاد گاز در واحدهای تولیدی است و یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی است.

وی با بیان این که سوخت جایگزین را دولت فراهم می‌کند، افزود: در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید زمینه استفاده از سوخت جایگزین فراهم شود و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت برای تأمین سوخت جایگزین، واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه افراد مصرف خانگی گاز را کاهش دهند، زمینه برای فعالیت واحدهای تولیدی استان بیشتر فراهم می‌شود.

عباس زاده افزود: با توجه به این که دستورالعمل مصرف انرژی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است باید دما در ادارات در ۱۸ درجه نگاه داشته شود و شرکت گاز هم آمادگی دارد تا نسبت به عایق بندی موتور خانه‌های ادارات و بخش‌های خصوصی به شکل رایگان اقدام کند.

وی بیان داشت: مردم با توجه به کسری تولید گاز لازم است مصرف خانگی خود را به خوبی مدیریت کنند تا در فصل سرما با مشکل قطع گاز مواجه نشویم و همه هم استانی‌ها بتوانند از گاز بهره مند شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که اولویت با تأمین گاز خانگی است، ادامه داد: با این وجود هم استانی‌ها باید از مصرف بی رویه گاز در فصل سرما خود داری کنند.

کد خبر 5659008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha