۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

نخست وزیر سابق ایتالیا:

پوتین تنها کسی است که می تواند به جنگ اوکراین پایان دهد!

پوتین تنها کسی است که می تواند به جنگ اوکراین پایان دهد!

نخست وزیر سابق ایتالیا مدعی شد تنها کسی که می تواند به بحران در اوکراین خاتمه دهد، رئیس جمهور روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر سابق ایتالیا مدعی شد که رئیس جمهور روسیه می تواند به جنگ در اوکراین پایان دهد.

در حالیکه کشورهای غربی عضو ناتو سهم شاخصی در آغاز و ادامه جنگ در اوکراین دارند، «ماریو دراگی» نخست وزیر سابق ایتالیا امروز شنبه اعلام کرد که تنها کسی که می تواند به جنگ اوکراین پایان دهد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

نخست وزیر سابق ایتالیا امروز در مصاحبه با روزنامه نگاران این کشور گفت که با وجود تحولات مثبت در کانال های ارتباطی در ارتباط با بحران اوکراین، چشم انداز صلح میان مسکو و کی یف روشن نیست و تنها رئیس جمهور روسیه است که می تواند به این درگیری پایان دهد.

دراگی، با تاکید بر سیاست جنگ افروزانه کشورش در بحران اوکراین، مدعی شد: دولت من همواره در پی صلح بوده و تلاش کرده است، روند میانجیگری احتمالی میان این دوکشور را تسهیل کند. وی در ادامه به روند صادرات غلات مسدود شده در بنادر دریای سیاه اشاره کرد و بار دیگر تاکید کرد فقط پوتین است که می تواند به این خصومت ها خاتمه دهد.

نخست وزیر سابق ایتالیا، صرف نظر از جنگ افروزی های کشورش و غرب در اوکراین، تاکید کرد: رم به همراه با متحدانش از گروه هفت، اتحادیه اروپا و ناتو حمایت همواره از اوکراین به طور همه جانبه حمایت کرده است و این موید آن است که ایتالیا می تواند یک کشور پیشرو در اروپا باشد.

دارگی در پایان یادآور شد که سیاست ایتالیا در خصوص حمایت از کی یف و همراهی با تحریم ها علیه روسیه، برغم روابط نزدیک دیرینه میان رم و مسکو انجام شد.

رئیس جمهور روسیه اخیرا اعلام کرده است که کشورش خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و پایان جنگ ناگزیر به یک راه حل دیپلماتیک نیاز دارد.

کد خبر 5663933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha