۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۷

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی:

۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی احصا شد

۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی احصا شد

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی از احصا ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در صنایع پایین دستی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه استان توسط صنایع امری غیر ممکن نیست زیرا که وجود صنایع بزرگ موجب اثربخشی در توسعه و اقتصاد استان شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور سه تفاهم نامه با شرکت‌های شستا، آلومینا و اسفراین با محوریت ایمیدرو منعقد شد.

وی افزود: تلاش‌های بسیاری برای تسریع در توسعه در سفر رئیس جمهور صورت گرفت که نیازمند همت بالای مدیران در اجرای مصوبات هستیم و همچنین از قوه قضائیه نیز جهت حمایت از این پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.

فخر موحدی با بیان اینکه از یکسال گذشته تاکنون ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در استان احصا شده، خاطر نشان کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صنایع پایین دستی شهرستانهای بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: ۴۸ درصد درآمدهای مالیاتی استان در ۹ ماهه امسال از صنایع بزرگ استان بوده است.

فخر موحدی به رشد صادرات استان نیز اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه امسال رقم صادرات از صنایع بزرگ استان به سوی صنایع پایین دستی هدایت شده است.

وی در پایان افزود: ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت بیمه توسط شرکت‌های بزرگ تا پایان آبان ماه انجام شده که نشانه رشد ۴۵ درصدی در مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر 5664378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha