۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه هستند

حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه هستند

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه هستند و در تربیت دینی و اخلاقی جوانان نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) اراک، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ تشیع به خصوص در طول تاریخ معاصر، همواره به عنوان سدی در برابر جریان‌های فکری ضد دینی قرار داشته‌اند که با توجه به منابع و امکانات خود توانسته‌اند بسیاری از چالش‌ها را پاسخگو باشند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: حوزه علمیه کانون گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه است و طلاب باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات، فراهم نمودن زمینه‌های جامعه پذیری صحیح، فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام احیای مسجد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگ ساز جامعه و در نهایت ترویج اخلاق حسنه در جامعه از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه طلاب قرار داشته باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: رشد، پیشرفت و توسعه حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین اقداماتی است که اثرات و برکات ماندگاری را در سطح جامعه در بر خواهد داشت.

وی کمک به توسعه علوم اسلامی و پیشرفت در مسائل مذهبی را از برکات ساخت حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه است و در تربیت دینی و اخلاقی جوانان نقش تأثیرگذاری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تجهیز مسلمانان به علوم انسانی صحیح و موازین دین مبین اسلام موجب می‌شود آنان با اساس این دین مقدس آشنا شده و با آگاهی و دانایی کامل خداوند را پرستش کنند.

کد خبر 5676547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha