۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱:۵۲

در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح شد؛

وعده نمایندگان وزارت نیرو برای پیگیری مشکلات ۲ سد لرستان

وعده نمایندگان وزارت نیرو برای پیگیری مشکلات ۲ سد لرستان

خرم‌آباد- نمایندگان وزارت نیرو در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان وعده پیگیری مشکلات دو سد «معشوره» و «بختیاری» را دادند و اعلام کردند که فرازبند «معشوره» تا اردیبهشت ۱۴۰۲ احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان وزارت نیرو روز یکشنبه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، آخرین جزئیات و اقدامات در رابطه با دو پروژه سد سازی لرستان یعنی «معشوره» و «بختیاری» را اعلام کردند.

در این دیدار «مرادی» و «هنربخش» آغاز مطالعه سد معشوره در سال ۱۳۵۰ را یادآور شدند و تغییر در میزان تخصیص بودجه و وجود خشکسالی‌های متوالی در طول سالیان گذشته را از مهم‌ترین دلایل تأخیر در ساخت سد «معشوره» در طول دهه گذشته عنوان و بر پیگیری جدی برای تکمیل هر چه سریع‌تر این طرح تاکید کردند.

همچنین نمایندگان وزارت نیرو آخرین تصمیمات درباره مختصات سد «معشوره» را چنین برشمردند که حجم کل سد «معشوره» ۹۹۰ میلیون متر مکعب، ارتفاع سد ۱۱۹ متر، احداث دو نیروگاه ۷۰ مگاواتی، ۱۸۵ میلیون متر مکعب تخصیص آب، آبیاری زمین‌های زیر دست سد و ایجاد هزار شغل مستقیم است و که تا کنون ۳۰۰ نفر که اکثریت آنها بومی هستند مشغول به کار شده‌اند.

در این دیدار نمایندگان وزارت نیرو با اشاره به قرار گرفتن ۱۴ روستا در اطراف این سد گفتند که تاکنون با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان دو روستا جابجا و منتقل شده‌اند.

در ادامه نمایندگان وزارت نیرو به آغاز احداث «فرازبند» سد «معشوره» و خاک برداری از جناحین سد اشاره کردند و افزودند: پیش بینی می‌شود این مرحله تا اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به پایان برسد.

همچنین در این جلسه مختصاتی از سد «بختیاری» به شرح حجم مخزن بیش از پنج میلیارد متر مکعب، ارتفاع ۳۲۵ متر، ایجاد نیروگاه برق دو هزار مگاواتی، تنظیم آب برای زمین‌های پایین دست سد، ایجاد هفت هزار شغل به صورت مستقیم و ۱۰ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ارائه و تشریح شد.

بنا بر این گزارش، به فعالیت‌های عمرانی از قبیل ایجاد راه‌های دسترسی به سد «بختیاری»، ایجاد هشت کیلومتر راه داخلی مرتبط در محدوده سد «بختیاری» و کارهای مقدماتی برای احداث ریل قطار نیز اشاره شد و بر پیگیری کامل تا حصول نتیجه برای تکمیل این دو سد در استان تاکید شد.

کد خبر 5678164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سبحان IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      بارک اله
    • غلامحسین حسینی چگنی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      خوشحالم خوشحالند مردم لرستان مرحبا این کار میخواست زودتر انجام گرفته می شد
    • زاگرس GB ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      خداروشکر لرستان چند وقته سر تیتر خبرای گوگله🤔
    • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      باسلام ،آبگیری سدمعشوره خیالی بیش نیست بحث اعتبارسدنیست مشکل ازانجاست که قدرت خوزستان به مراتب از ما بیشتره وبیهچوجه اجازه چنین کاری را نمیدهند سدسازی ومهار آبهای سطحی استان براساس راناف مساحت حدود۲۸هزارکیلومترمربع لرستان بیشتر جنبه تبلیغات جمع آوری آرای انتخاباتی است نه یک وعده عملی....
    • رضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      برادران گرامی بعدازچندین سال متوالی که گلنگ سدکمندان شهرستان ازنا لرستان تکمیل شده که فکر سدهای دیگر هستیدلطفا سدهایی که هشتاد نود درصد کارهاش انجام شده بعدسروع بهکارسدهای دیگرباشیدجهت اطلاع مسولین
    • کریم IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      سلام بر مسئولین دلسوز. آقا من موندم چطور این همه سیل از این سوراخ(تونل انحرافی) باید رد بشه. این مهندسین کجا چنین درسی خوندن. اون مهندسه نمی دونه وقتی سیل می اد کشکان درخت 15 متری می اره. وقتی چهار تا شاخه تو این تونل 3 متری گیر کرد و بقیه تجهیزات هم آب برد اونوقت می فهمن
    • کریم IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 0
      هر چی گفتند کار پیش رفت؟ کار با عمل
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      احداث این سد هم غذا و غله ی مملکت را تامین میکنه هم باعث نجات خوزستان از سیلهای وقت و بی بوقت میشه، هم این همه آب جاری که سال بارش هدر میره و در خلیج فارس میریزه در راستای اقتصاد کشور بکار گرفته میشه، کلا خیر و برکته برا کشور،هر مسئولی که با احداث این سدها مخالف باشه قطعا خائن به ملت و مردمه
    • کریم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      درود و سلام خدا بر مرد بزرگ. نماینده کوهدشت . برای پیگیری مسئله سد.الان خبر رسیده که ضرب الاجل کار می کنند. و این پیگیری نماینده ولی فقیه و نماینده کوهدشت بوده
    • رضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 0
      اگه اینجوری که من دیدم کار کنن یک ساله سد معشوره را تحویل می دن. و این از توجهات رهبر عزیز به لرستان می دانیم. خدا حفظشان کند.
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      پول زمین راوزارت جهادمیپردازدیاوزارت نیرو
      • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
        0 0
        هردو
    • کرگل IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      پول زمینا را دادن. تمام هم شد. حالا روستا ها دنبال اینن پول جنگلها را از وزارت نیرو بگیرن