۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

تربیت انسان متعالی ماموریت اصلی آموزش و پرورش است

تربیت انسان متعالی ماموریت اصلی آموزش و پرورش است

ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تربیت نوجوان، جوان و انسان متعالی را ماموریت اصلی آموزش و پرورش ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت و پرورش انسان، تربیت نوجوان و جوان وانسان متعالی را مأموریت اصلی آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در امر تربیت موفق باشد زیرا تربیت کار ظریف و پیچیده‌ای است و خانواده، مدرسه، جامعه و نهاد در تربیت و انسان سازی نقش مهمی دارند.

وی با اظهار این که ارکان‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در تربیت نقش مؤثری دارند، تصریح کرد: معلم و مربی وظیفه دار از ابزار آموزش و کتب درسی برای تربیت انسان استفاده کند و در شرایط کنونی کار مدرسه بسیار سنگین است.

کمالی با تقدیر از تلاش همکاران و معلمان از معلمان به عنوان جهادگر واقعی یاد کرد و گفت: قاطبه معلمان نقش مربیگری دارند و دانش آموزان را همانند فرزندان خود می‌پندارند و وظیفه داریم برای تعمیق باورهای دینی در مدارس تمام تلاش خود را به کار گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: وظیفه داریم از همه منابع و بسترهای موجود در جامعه برای امر تعلیم و تربیت استفاده کنیم و نقش خانواده نیز در امر تربیت فرزندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با تاکید براین که خانواده باید بستر لازم را برای تربیت دانش آموز و فرزند مهیا کند، از تلاش‌های خیران نیز در امر مدرسه سازی تقدیر کرد و گفت: آموزش و پرورش نیازمند کمک، مشارکت و هم افزایی همه افراد جامعه است.

کد خبر 5687171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha