۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

در دو ماهه ابتدایی امسال رقم خورد؛

افزایش ۶۸ درصدی کالاهای صادراتی از گمرکات خراسان جنوبی

افزایش ۶۸ درصدی کالاهای صادراتی از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۸ درصد رشد نشان می دهد.

محمود کوه گرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ از نظر ارزشی ۷۰ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۴۳۹ دلار و از نظر وزنی ۳۰۱ هزار و ۲۶۱ تن بوده است.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۶۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در رابطه با صادرات قطعی از گمرکات استان شامل ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد یک هزار و ۲۷۸ فقره اظهارنامه صادراتی تشکیل شده است.

کوه گرد ادامه داد: ارزش این اظهارنامه‌های صادراتی ۲۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۷۶۰ دلار و به وزنی بالغ بر ۱۹۱ هزار و ۹۴۷ تن بوده است.

وی افزود: از لحاظ وزنی اظهارنامه‌های صادراتی تشکیل شده در طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان داشت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی‌جات، هیدروکربن سبک، سیمان، گازوئیل، روغن سوخت تقطیری و کاشی بوده است.

کوه گرد یادآور شد: همچنین عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ که در واقع شامل کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور بوده که خروجی آن از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان انجام می‌شود، گفت: تعداد پروانه‌های ارائه شده در این راستا در طی دو ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۵۴۲ فقره به ارزش ۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۷۹ دلار و به وزن بیش از ۱۰۹ هزار و ۳۱۳ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این تعداد پروانه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۶۹ درصد افزایش داشته است.

کوه گرد متذکر شد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ از گمرک ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه‌های مرزی استان شامل سیمان، کاشی و سرامیک بوده است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه امسال تعداد ۶۴۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۴ هزار و ۸۱۲ تن شامل آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل، بادام هندی و غیره از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

کد خبر 5797264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha