۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

اطلاعیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش، در راستای برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت آموزش و پرورش ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، به اطلاع می‌رساند با توجه به اهمیت و تأثیر گزینش و استخدام معلمان بر کیفیت نظام آموزشی کشور، فرایندهای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان سال جاری به روش کانون ارزیابی حرفه‌ای در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری در جذب معلم، انجام خواهد شد.

کانون ارزیابی، فرایندی است که داوطلبان استخدام از طریق ادبیات جدید و نوینی از ارزیابی مبتنی بر صلاحیت‌های شغلی با استفاده از ابزارهایی مانند مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و…، توسط چند ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده خواهند شد.

جدول شایستگی آزمون ابتدایی سال ۱۴۰۲ مبتنی بر حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی، طراحی شده است. حیطه عمومی شامل مهارت‌های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله، خلاقیت، نوآوری، تحول خواهی، مسئولیت پذیری و در حیطه شایستگی‌های اختصاصی و تخصصی مهارت های تدریس اثر بخش، کاربست فناوری، مهارت‌های تربیتی و…، است که توسط ارزیابان آموزش دیده، ارزیابی خواهد شد. همچنین شایان ذکر است تمامی سناریوهای (فرانامه) مورد استفاده در آغاز هر روز تغییر کرده و متفاوت خواهد بود.

اخیراً مشاهده می‌شود دوره‌ها و جزواتی غیرقانونی و فاقد صلاحیت تحت عناوینی همچون دوره‌های تخصصی و تضمینی قبولی در آزمون استخدامی و… با هدف درآمدزایی در حال عرضه می‌باشد که اساساً با توجه تغییرات جدی و مهمی که در فرایند جذب امسال رقم خورده است، هیچ آورده‌ای برای داوطلبان گرامی در مسیر فرایند ارزیابی تکمیلی نداشته و صرفاً جنبه کسب درآمد دارد.

لذا توصیه می‌گردد از خرید و تهیه هرگونه جزواتی در این زمینه، خودداری نموده و تمامی اخبار، اطلاع‌رسانی‌، توضیحات و اقدامات موردنیاز در جهت تسهیل و ارائه راهنمایی‌های لازم به داوطلبان گرامی در فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی را صرفاً از طریق درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://medu.gov.ir/ و یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی در شبکه شاد به نشانی https://shad.ir/madeh۲۸_۱۴۰۲ دنبال فرمائید.

کد خبر 5802426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حاحیزاده IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      19 12
      من پارتی ندارم همون اشناهاتون ببری تاماازگشنگی بمیریم
    • رومینا ارسطو IE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      10 12
      باسلام و احترام بنده متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستم با مدرک کارشناسی صنایع شیمیایی
      • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
        2 0
        سلام خانم من حق التدریسی هستن غیر انتفاعی برای استخدام اومدن مدرسه تدریسو ارزیابی کنن اوکی بوده ولی رد کردن گفتن حقوق خواندی پذیرش نمیشی چرا خب مگه استعداد و ارزشیابی و مهارت یک فرد رو مدرک تحصیلیش نشون مبده جسارتا شما شیمی خوندید و استخدام رسمی آموزش پروش شدید !؟
    • فرهاد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      16 9
      با سلام درسته براتون این آزمون شده منبع درآمد زایی ولی یه کاری بکنید که هم خدا رو خوش بیاد و هم بنده خدا ،فقط به فقط همانند دوره های قبل این نیروهای نهضتی بعد ۹۲ رو حداقل دو سالش رو استخدام کنید که کمی در جریان حق به حقدار برسد.باتشکر
    • مریم IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      30 5
      خلاصه یعنی انتخاب براساس پارتی بازی و سلیقه ای هست نه مهارت و سطح سوادواقعی.
    • هادی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      15 3
      از سال 91تا الان مربی پیش دبستانی هستم اگه واقعا کارگروه دارید و همه جوانب را در نظر میگیرین فکری به حال مربیان پیش دبستانی بشه بعد دوازده سال هنوز بلاتکلیف هستیم
    • Mohsen IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 2
      حداقل یه تاریخ برای اعلام نتایج آزمون مشخص کنید شماها که اینقدر خوووووبید.
    • اکبر IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      باور کنید معلمی بیگاریه و آش دهن سوزی نیست که حسرت داشتنش رو بخورید هر کسی دنبال کار باشه بره تو کار آزاد
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      بیشتر پارتی .ومعلم شایسته که باید توی جایگاهش باشه نیست ودانش آموز هم بهره نمیبره .بقیه مسائل هم .درس نخوندن ومشکلات دیگه .خشت اول گر نهد .اینجا به کار میاد عزیزان
    • مسافر IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      3 0
      این همه کلاس های آنلاین یا مثل کاج.اینده وغیره برای چی هست؟اگر معلم درست درس بده کلاس جبرانی برای چی هست.درسال چند روز سر کلاس میرن خدایی چقدر درس میدن که دانش آموز بفهمه؟؟؟ ما دهه 40 چوب معلم را خوردیم.والبته به بچه هایی درس می‌دهند که پولدار هستند.بد نگید.تجربه ای هست که همه رسیده اند.والا اینهمه.
    • مسافر IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      آخ که چه کشیدیم از دست معلم.کاش در استخدام معلم بیشتر دقت کنند که تمام فرهنگ جامعه یا٨٠درصدش دست معلم هست.ولی ممکن نیست.معلم های خوب وعزيز کم هست.درفامیلم هست.فقط فکر شکم هست. بخدا کارهایی کرده که از یک آدم بی سواد بعیده. خداوکیلی کسی را با عقاید درست استخدام کنید امانت آینده را دستشان می‌سپاریم.
    • 9135 IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      2 0
      به قول دوستمون لااقل الکی هم شده نتایج آزمون رو اعلام کنید. ای کاش واقعا همه اون چیزی های که رو کاغذ نوشته و تصویب شده توی این مملکت اجرا می‌شده.ای کاش ارزیابی واقعی بود...و خیلی ای کاش های دیگر که یکیش هم جوانی بر باد رفته ما در این نوع آزمونها...
    • گلی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      3 4
      خودتون رو الکی هلاک نکنید آموزش و پرورش براتون نون و آب نمیشه از یک طرف حقوق اندک و از طرفی اذیت فراوان. من خودم حق التدریس بودم تو یک شهر دیگه غیر از شهر خودم استخدام شدم الان میگن تا ۱۰ سال حق جابه جایی ندارین مثل برده هستیم. خیلی هایی که مثل من بودن میخوان انصراف بدن