۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

هوای آذربایجان غربی بارانی می شود/وزش تندباد در راه است

هوای آذربایجان غربی بارانی می شود/وزش تندباد در راه است

ارومیه - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق الگوهای پیش یابی بارش رگبار باران و وزش باد شدید موقتی برای استان از بعدازظهر روز جمعه تا اواسط هفته بعد پیش بینی شده است.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس الگوهای پیش بینی و آغاز رگبار باران از امروز جمعه احتمال جاری شدن سیل در شمال و مرکز استان و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: خودداری از تردد در کوهپایه‌ها و اتراق در حواشی رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی در مدت زمان فعالیت این سامانه ضروری است.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و خسارت به سازه‌های سبک در اثر تند باد وجود دارد اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها لازم است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته مناطق تخت سلیمان، تکاب، اشنویه و پیرانشهر به ترتیب با هفت، سه، ۴.۳ و یک میلیمتر بارندگی شهرهای پر بارش استان بودند و در برخی نقاط جنوبی هم بارش‌هایی کمتر از یک میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با مثبت هفت و شهرستان پلدشت با مثبت ۳۲ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

آذربایجان غربی از استان‌های کوهستانی کشور با آب و هوای خنک و معتدل است سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر میانگین بارش‌های این منطقه است، شهرستان سردشت با یکهزار میلیمتر بارندگی سالانه رکورد دار این بارندگی هاست.

کد خبر 5805445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha