۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹

رئیس کل دادگستری اردبیل خبر داد؛

رتبه اول اردبیل در کاهش جمعیت کیفری

رتبه اول اردبیل در کاهش جمعیت کیفری

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در ۲۱ ماه اخیر به صورت مکرر رتبه اول کاهش جمعیت کیفری زندانیان را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر سه شنبه در جلسه معارفه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل به وجود سه هزار و ۴۰۰ شهید عزتمند افتخار می‌کند که در ماه‌های آینده شاهد برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افتخار ما از اول خدمتگزاری در این استان بر این بوده که خادم خانواده‌های شهدا و ایثارگران بودیم و بالاترین درجه افتخار جز این نمی‌تواند باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اهمیت مرزی استان اردبیل با ۳۶۷ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان گفت: در کنار همه فتنه گری‌ها و توطئه‌های دشمنان در مناطق مرزی، این استان در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برد.

حجت الاسلام کثیرلو فعالیت ۱۹ حوزه قضائی استان اردبیل را با حضور ۸۴۶ کارمند و ۲۱۹ همکار قضائی یادآور شد و افزود: در ۲ سال اخیر تمام تلاش ما بر این بوده تا پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضائی به سرعت رسیدگی شده و کمترین اطاله دادرسی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۵۴ هزار فقره پرونده در مراجع قضائی استان رسیدگی شده که ۳۳۰ هزار پرونده در دادسراها و ۱۲۴ هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان اینکه صلح و سازش مؤلفه اصلی در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی در شورای حل اختلاف بوده است، اضافه کرد: در این زمینه استان اردبیل توانسته در بحث مصالحه جایگاه ممتازی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌ها و امتیازات دستگاه قضای استان اردبیل بیان کرد: در این استان در ۲ سال و یک ماهی که خادم مردم بودیم، تلاش کردیم تا زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان و سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این امور در ۱۹ شاخص مورد رسیدگی قرار گرفته و در این ۲۱ ماه به صورت پشت سر هم استان اردبیل توانسته رتبه اول را به دست آورد.

وی تصریح کرد: ۴۲ درصد آرای کیفری جایگزین حبس برای محکومان صادر شده و در کنار آن رتبه پنج کشور در اظهارنامه‌های دادگاه‌های عمومی متعلق به این استان است.

حجت الاسلام کثیرلو گفت: استان اردبیل رتبه برتر کشور را در فعالیت ستاد دیه به خود اختصاص داده و در کنار آن در بازسازی عتبات عالیات همکاران قضائی و کارکنان دادگستری توانستند رتبه ممتاز را به خود اختصاص دهند.

وی دلیل این موفقیت‌ها را تعامل دستگاه قضا با دولتمردان و نمایندگان مجلس اعلام کرد و افزود: ما با ائمه جمعه و جماعات نیز ارتباط نزدیکی را برقرار کرده ایم.

حجت الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از زحمات دادستان اردبیل در این چهار سال قدردانی می‌کنیم و امیدواریم دوره جدید مسئولیت دادستانی اردبیل همراه با حفظ حقوق عامه و حرکت‌های تحولی در این مجموعه باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت سعی کردیم تا ملاقات‌های عمومی با مردم را به صورت روزانه انجام دهیم و در کنار آن سعی ما بر این بوده تا به وظایف خطیر خود به درستی عمل کرده و به عنوان سرباز ولایت در این سنگر انجام وظیفه کنیم.

کد خبر 5815334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha