۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

تخصیص ۱۴۸ میلیارد تسهیلات تولید و اشتغال‌زایی به خراسان جنوبی

تخصیص ۱۴۸ میلیارد تسهیلات تولید و اشتغال‌زایی به خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تا کنون ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به منظور کارآفرینی، رشد تولید و اشتغال‌زایی به استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر چهارشنبه در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته بیش از ۹۶۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۴۸ طرح پرداخت شد.

به گفته وی ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به استان جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که فرایند اجرایی آن به دلیل تأخیر در تأمین منابع مالی زمان بر شده بود، که سهمیه استان خراسان جنوبی ۲,۲۰۰ میلیارد تومان است.

ذاکریان ادامه داد: تا کنون ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در توزیع بین دستگاهی استان‌ها نقش نداشته‌اند و از مرکز توزیع در بین وزارتخانه‌ها انجام شده است، عنوان کرد: این تسهیلات به متقاضیان طرح‌های مرتبط با ۱۱ دستگاه اجرایی و سه نهاد حمایتی پرداخت می‌شود.

ذاکریان ادامه داد: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است نیاز به همراهی و تلاش جهادی مدیران داریم تا در زمینه جذب سهمیه استان و حتی مازاد بر سهمیه برای کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید در استان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های پرداخت تسهیلات در دستورالعمل‌ها مشخص شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد اعتبارات باید به طرح‌های پیشران اقتصادی و صادرات محور پرداخت شود که در کمیته شهرستانی و استانی باید مورد توجه قرار گیرد.

ذاکریان عنوان کرد: طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، طرح‌های مرتبط با احیا واحدهای تولید راکد و طرح‌های در نوبت پرداخت از سال گذشته در اولویت‌های بعدی پرداخت تسهیلات قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در زمینه تخصیص سهمیه دستگاه خود از وزارتخانه‌های متبوع پیگیری لازم را انجام دهند.

ذاکریان گفت: دستگاه‌هایی که در حوزه جذب تسهیلات ضعیف عمل نمایند پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده، مانده اعتبارات آنها در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی خواستار شد تا سهم شهرستانی با توجه به ضریب محرومیت هر منطقه لحاظ شود.

کد خبر 5816424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha