۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد؛

راهیابی۱۰ دانش آموز خراسان جنوبی به مرحله سوم المپیاد علمی کشور

راهیابی۱۰ دانش آموز خراسان جنوبی به مرحله سوم المپیاد علمی کشور

بیرجند- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۱۰ دانش آموز استان به مرحله سوم المپیادهای علمی دانش آموزان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد ظهر یکشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: آقایان مرتضی مرتضی نژاد، محمدرضا مهدی پور، مهدی اصغری، علیرضا براتی، سید متین جوادی مقدم، هومن عظیمی نیا، یونس فلاحت، امیرلعل و خانم‌ها فاطمه حسنی و نگار مهرجو با قبولی در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور، به مرحله سوم و دوره تابستانی راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درخشش دانش آموزان مستعد و باهوش استان در المپیادهای علمی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را مرهون تلاش‌های اولیای عزیز و کوشش پدرانه ومادارانه معلمان مؤمن، متعهد، انقلابی و ولایتمدار بهارستان علم و ادب دانست.

موسوی نژاد یادآور شد: این عزیزان دانش‌آموز دبیرستان‌های شهید بهشتی دوره دوم قاین، دبیرستان نمونه خیامی قاین و دبیرستان دخترانه فدک قاین بودند.

مؤلفه‌های مهم در پروژه مهر

وی با اشاره به آغاز فعالیت شورای پروژه مهر خراسان جنوبی با تشکیل هشت کارگروه زیرمجموعه، اظهار کرد: پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش، در مسیر اجرای برنامه‌های تحول آفرین و تحصیل بدون دغدغه دانش آموزان برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ساماندهی مناسب نیروی انسانی، احصاء نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های فرایند تعلیم و تربیت داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه انقلابی، تعاون، همدلی و جهادی است.

ضرورت نظارت بر توزیع عادلانه امکانات

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تصریح کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات، ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق، ساماندهی کلاس‌های زیر نرم، توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعات موظفی تمامی نیروهای شاغل نظارت شده تا در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

به گفته موسوی نژاد، مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار همه مدیران از صف تا ستاد قرار گیرد.

کد خبر 5825299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha