۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳

رئیس حوزه هنری استان قزوین خبر داد؛

تلاش حوزه هنری قزوین برای پیوند مهارت آموزی با تحصیلات دانشگاهی

تلاش حوزه هنری قزوین برای پیوند مهارت آموزی با تحصیلات دانشگاهی

قزوین- رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: حوزه هنری در پیوند با مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند در مدت کوتاهی مهارت آموزی و تحصیلات دانشگاهی را در هم آمیزد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا امامقلی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری قزوین و دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین که بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات حوزه هنری قزوین برگزار شد اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در عرصه هنر فیلمسازی انجام می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف آموزش و پژوهش در رشته‌های مختلف تأسیس شده و توانمند سازی را سرلوحه اصلی کار خود قرار داده که کاربردی بودن مهارت و تبدیل آن از دانش به شغل جز اصلی ترین دغدغه‌های آن بوده است.

وی بیان کرد: از مسائل مهم برای ما پیوند عرصه آموزش هنرمند در عملیات است؛ مرکز رشد ما متولی تربیت و آموزش بوده است و پیوند با دانشگاه به ما کمک می‌کند که هنرمندان همکار ما تحصیلات آکادمیک ببیند و نیز در مسیر رشد و سلوک هنری به صورت دقیق تربیت شود تا آینده روشن‌تری پیش رو داشته باشد.

امام قلی یادآور شد: از بین دانشگاه‌های دایر در کشور دانشگاه علمی کاربردی پرچم دار نسل سوم است که خود را پرچمدار کار میدانی می‌داند و در این میان به نظر می‌رسد دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی پر شتاب تر به سمت دانشگاه نسل سه شدن حرکت می‌کند.

وی با بیان این موضوع که هم اکنون اتفاقی ویژه ای در ابعاد جدید و نو رقم می‌خورد گفت: در قزوین این کار از بعد ایجاد فضای آموزشی و تدوین مدل آموزشی نظیر نداشته و مدل منحصر به فردی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: حوزه هنری در پیوند با مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند در مدت کوتاهی مهارت آموزی و تحصیلات دانشگاهی را در هم آمیزد و به این منظور رشته فیلم سازی در مقطع کاردانی در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی فعال خواهد شد.

امامقلی بیان کرد: تفاهم‌نامه ما به شکلی است که حداقل برای ۵ رشته دیگر کاربردی به نظر می‌رسد و امکان توسعه آن وجود دارد که می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

وی در خاتمه گفت: در ارائه و انجام این مدل به موفقیت دست پیدا کنیم در پایان دوره برای هر هنرجو یک شغل هم ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند پایدار باشد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت نیز در این جلسه عنوان کرد: حوزه سینما و فیلم سازی حوزه‌ای اثر گذار در تمام جهان است و در حوزه سینما پس از انقلاب توسعه قابل توجهی رخ داده است ولی با تراز هنر انقلابی فاصله داریم.

سعید تاسا عنوان کرد: از مجموعه‌های دغدغه مند در عرصه هنر انتظار می‌رود موضوع را پیگیری کنند و خوشبختانه تیم حوزه هنری قزوین این کار را می‌کند چرا که این دغدغه در آنها دیده می‌شود.

وی با بیان جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی که سینما را کلید پیشرفت کشور می‌دانند اظهار کرد: در راستای اهداف آموزشی در زمینه هنر دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین تاکنون رشته‌های متعددی از جمله طراحی و دوخت، عکاسی، گرافیک و… را از سال ١۴٠٠ ارائه می‌کند ولی با توجه به هنر مهم سینما جای خالی آن در این دانشگاه حس می‌شد که این تفاهم‌نامه می‌تواند خلأ موجود را پر کند.

کد خبر 5827771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha