۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اعلام کرد؛

آمادگی همکاری با مسئولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین

آمادگی همکاری با مسئولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین

مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: آماده هرگونه همکاری با مسئولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین و خدمت رسانی به آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در دیدار با معاون استاندار نجف اظهار کرد: مردم ایران و عراق تاریخ، فرهنگ، دین، مذهب و ارزشهای مشترک دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین این ۲ کشور دشمن مشترک داشته و دارند و در مسیر دفاع از حرم اهل بیت (ع) با تقدیم شهیدانی همچون شهید سلیمانی و المهندس، همخون شده‌اند.

وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با مسؤولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین و خدمت رسانی به آنها هستیم افزود: اعزام هزار نیروی پاکبان و راننده اتوبوس و نیروی فرهنگی به اربعین از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای اربعین است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: ساخت کارخانه ظرف یک بار مصرف نیز مورد حمایت است و شهرداری مشهد در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

دشمن مشترک همبستگی ایران و عراق را تقویت می‌کند

در این دیدار، هاشم الکرعابی، معاون استاندار نجف گفت: محبت به امام علی (ع) مردم ایران و عراق را دور هم جمع می‌کند و دشمن مشترک باعث همبستگی بیشتر این ۲ ملت می‌شود.

معاون استاندار نجف افزود: زمینه‌های همکاری بسیاری بین شهرهای مشهد و نجف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های این شهر، سرمایه‌گذاری و توریست درمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: افزایش مراکز و زمان خدمت رسانی به زائران اربعین، حضور بیشتر مترجمان در این مراکز، ساخت کارخانه پلاستیک و افزایش تعداد آمبولانس از جمله امور مورد نیاز در اربعین است.

معاون استاندار نجف گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران و شدت گرمای تابستانی امسال، ساخت کارخانه یخ سازی و تقویت زیرساختهای موجود باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین خدمت رسانی نباید محدود به اربعین باشد و در دیگر مراسم نیز بتوان از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرد.

الکرعابی افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که شرکتهای هواپیمایی در ساعت مقرر پروازهای خود را انجام دهند و با توجه به پرواز روزانه دست کم ۲۰۰ هواپیما، تأخیر در هر پرواز مشکلات مختلفی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 5828414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha