لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز نهم؛

موشکباران تل آویو/ توقف پروازهای فرودگاه «بن گورین»

موشکباران تل آویو/ توقف پروازهای فرودگاه «بن گورین»

گردان‌های قسام در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، تل‌آویو، ناحل عوز و کیسوفیم را موشک‌باران کرده و صدای آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از شمال تا جنوب نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند، ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

سران اتحادیه اروپا از جنایت‌کاران صهیونیست حمایت کردند!

در بیانیه صادره از سوی سران اتحادیه اروپا که مورد توافق تمامی ۲۷ کشور قرار گرفت، آمده است که آنها اقدامات دفاعی مقاومت فلسطین حماس را محکوم کرده و خواستار آزادی گروگان‌های صهیونیست هستند!

راهپیمایی مردم شیلی در حمایت از مظلومان فلسطین

گروهی از مردم، نمایندگان پارلمان و وزوای سابق شیلی برای اعلام حمایت و ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند.

سخنگوی گردان‌های قدس خطاب به صهیونیست‌ها: نظامیان صهیونیست در صورت ورود به غزه با جهنم روبرو خواهند شد

سخنگوی گردان‌های قدس اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی در صورت ورود به غزه با جهنم روبرو خواهند شد.

پاکستان: اسراییل در حال نسل‌کشی مردم فلسطین است

وزیر خارجه دولت موقت پاکستان با اشاره به حملات هوایی اشغالگران قدس به غزه و محاصره آن گفت: این وضعیت، نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است.

افزایش شمارشهیدان در غزه به ۲۶۷۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهیدان در غزه به ۲ هزار ۶۷۰ و زخمی شدگان به ۹ هزار ۶۰۰ نفر خبر داد.

موشکباران تل آویو

گردان‌های قسام در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، تل‌آویو، ناحل عوز و کیسوفیم را موشک‌باران کرده و صدای آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمده است.

تعلیق پروازهای فرودگاه بن گورین

پروازهای فرودگاه بن گوریون نیز به حالت تعلیق درآمد و در اطراف این فرودگاه صدای انفجار به گوش می‌رسد.

علاوه بر این رسانه‌های عبری از تخلیه شهرک صهیونیستی سدیروت به دلیل موشک‌باران مداوم این منطقه توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

شلیک به سوی هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که گردان‌های قسام، به سوی هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی که بر فراز آسمان خان یونس در پرواز بود موشک شلیک کرده‌اند.

موشکباران عسقلان

گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به هدف‌قرارگرفتن غیرنظامیان فلسطینی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی عسقلان را موشک‌باران کرده است.رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که در نتیجه این حملات گردان‌های قسام، شهرک صهیونیستی عسقلان به شدت آسیب دیده است.

رسانه‌های خبری با انتشار برخی تصاویر این آسیب‌ها را به نمایش گذاشتند.

موشکباران تل آویو/ توقف پروازهای فرودگاه «بن گورین»

منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این سازمان گزارش‌هایی را از به هلاکت‌رسیدن و زخمی‌شدن صهیونیست‌ها در جریان این حملات موشکی دریافت کرده است.

از سوی دیگر گردان‌های قدس نیز از حمله موشکی به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «مفتاحیم» در اطراف نوار غزه خبر داد.

المیادین نیز اعلام کرد که شهرک صهیونیستی میراف در شرق جنین گلوله‌باران شده است.

افزایش آمار شهیدان غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهیدان در غزه به ۲ هزار ۴۵۰ و زخمی شدگان به ۹ هزار ۲۰۰ نفر خبر داد.

فروپاشی سیستم بهداشت و درمان غزه

از سوی دیگر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: سیستم بهداشت و درمان به طور کامل در غزه فروپاشیده است و هزاران مجروح به درمان فوری نیاز دارند. به محض بازشدن گذرگاه رفح کمک های پزشکی فوری به غزه ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون مشابه آنچه در بیمارستانهای غزه می گذرد، ندیده ام.

جدیدترین موضع گیری آمریکا درباره جنگ غزه

جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اِس» در پاسخ به سوال «مارگارت برنان» مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا اطلاعات جدیدی دارید که نشان دهد تهدید ایران در حال افزایش است؟»، گفت: ما اطلاعات جدیدی نداریم که تهدید امروز با دیروز متفاوت باشد. تهدید دیروز واقعی بود. تهدید امروز واقعی است. خطر تشدید این درگیری، گشودن جبهه دوم در شمال است؛ البته دخالت ایران وجود دارد - این یک خطر است. و این خطری است که ما از ابتدا به آن توجه داشته ایم. به همین دلیل است که رییس جمهور (جو بایدن) با سرعت و قاطعیت برای وارد کردن یک ناو هواپیمابر به شرق مدیترانه و ورود هواپیما به خلیج فارس اقدام کرد، زیرا او می‌خواهد پیام بازدارندگی بسیار واضحی را به هر کشور یا هر بازیگری که به دنبال سو استفاده از این وضعیت است، ارسال کند.

به گزارش «سی بی اِس»، «مارگارت برنان» مجری برنامه سوال کرد: خب، وزیر امور خارجه ایران بیانیه‌ای داد و گفت که ایران نمی‌تواند تماشاگر بماند. آن برای شما چه معنایی دارد؟ آیا نگران نیروهای نیابتی هستید؟ آیا نگران این هستید که کشور ایران در حال کشیده شدن به این موضوع (کمک به فلسطینیان در برابر صهیونیست‌های اشغالگر) است؟

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سوال گفت: خب، اول، ما نگران نیروهای نیابتی هستیم. حزب الله لبنان، نیروی نیابتی ایران، در آنجا حضور دارد. حمله‌ای به مرز شمالی اسراییل با ظرفیت نظامی قابل توجه و سابقه حمله به تل آویو. در واقع، در چند روز گذشته شاهد درگیری‌هایی در آن سوی مرز شمالی بوده ایم که تنها خطر تشدید تنش را افزایش می‌دهد. اما البته، ما نمی‌توانیم این موضوع را رد کنیم که ایران به‌طور مستقیم وارد درگیری‌ها شود.

وی ادعا کرد: ما باید برای هر احتمالی آماده شویم. این دقیقاً همان کاری است که رییس جمهور انجام داده است. این بخشی از انگیزه حرکت رییس جمهور است تا پیام روشن بازدارندگی را ارسال کند؛ تا روشن شود که این جنگ نباید تشدید شود و هیچ بازیگر دیگری نباید به دنبال سو استفاده از این وضعیت باشد!

تیراندازی شدید در مرز لبنان و اراضی اشغالی

یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرده که حزب‌الله لبنان مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی را هدف قرار داده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از تیراندازی شدید در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی خبر داد و از شهرک‌نشینان «کریات شمونه» و «المناره» خواست که به پناهگاه بروند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز بخش غربی مرزهای جنوبی لبنان به پرواز درآمده‌اند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین اعلام کرد که در نتیجه حملات اخیر از خاک لبنان به الجلیل، ۸ صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۴ نفر از آنان وخیم است.

علاوه بر این منابع عبری زبان از وقوع یک حادثه امنیتی در تله رامیم در نزدیکی کریات شمونه واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

این منابع از تیراندازی در منطقه رامیم در شمال اراضی اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که مقامات صهیونیستی خواستار ماندن صهیونیست‌ها در مکان‌های مستحکم‌شده هستند.

خبرنگار المنار گزارش داد: موضع صهیونیستی المطله و منطقه مسکاف عام از ۳ جهت از سوی لبنان موشک‌باران شده است.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که مقامات صهیونیست نگران نفوذ مبارزان مقاومت از شمال اراضی اشغالی هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی زیربناهای نظامی لبنان را هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مروحین در بخش غربی مرزهای جنوبی لبنان را گلوله‌باران کرده است.

خبرنگار النشره نیز از شنیده‌شدن صدای تیراندازی شدید در برابر شهرک العدیسه خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه: بیمارستان‌های غزه نفس‌های آخر خود را می کشند

اشرف القدرة سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستان‌های غزه در برابر کشتاری که اشغالگران در غزه مرتکب می‌شوند، نفس‌های آخر خود را می کشند.

بیانیه حزب الله درباره حمله به حانیتا

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مقر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی حانیتا واقع در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در ادامه پاسخ به کشتار و زخمی‌کردن غیرنظامیان و خبرنگاران، مبارزان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه مقر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حانیتا را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه این اقدام مبارزان مقاومت دو تانک مرکاوا و یک نفربر مورد اصابت قرار گرفت و شماری از نظامیان ارتش دشمن کشته و زخمی شدند.

قسام با ۲۰ موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام در لبنان از حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان‌های قسام در لبنان اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست نشین شلومی و نهاریا و حومه آن در شمال فلسطین اشغالی را با بیست موشک در واکنش به جنایات اشغالگران علیه مردم غزه هدف قرار داده است.

شلیک دهها موشک از جنوب لبنان به الجلیل

در پی حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی آژیر هشدار در این مناطق به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که الجلیل غربی واقع در شمال اراضی اشغالی با بیش از ۱۰ فروند موشک که از سوی جنوب لبنان پرتاب شده بودند هدف قرار گرفته شده است.

رسانه‌های عبری زبان از برخورد این موشک‌ها به شهرک صهیونیستی نهاریا در نزدیکی رأس الناقوره و شهرک صهیونیستی شلومی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شده اما برخی از این موشک‌ها به اراضی اشغالی نرسیده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۳۰ موشک به سوی الجلیل غربی شلیک شده اما تلفاتی را در پی نداشته است.

مقامات رژیم صهیونیستی از صهیونیست‌هایی که در حدفاصل ۹ کیلومتری از مرزهای اراضی اشغالی و لبنان حضور دارند خواستند که به پناهگاه بروند.

هشدار آلمان به اتباع خود درباره سفر به اراضی اشغالی

دولت آلمان امروز یکشنبه به اتباع خود که درباره هرگونه سفر به اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی برلین در این خصوص آمده است افرادی که مایل به سفر به تل آویو، فلسطین یا لبنان هستند به دلیل «تشدید خشونت» در منطقه، لازم است از این کار اجتناب کنند.

این بالاترین سطح هشداری است که توسط دولت آلمان برای اتباع این کشور صادر شده است.

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه خود همچنین ادعا کرد که برای کمک به شهروندان آلمانی که مایل به ترک اراضی اشغالی هستند، «هر کاری که ممکن است» را انجام خواهد داد.

شلیک پنجمین موشک به سمت نظامیان صهیونیست

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پنجمین موشک ضد تانک امروز به سوی یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان شلیک شد.

شلیک چهارمین موشک از لبنان به مرکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد: برای چهارمین بار از صبح امروز یک مرکز نظامی ارتش اسراییل هدف قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: حزب الله یک مرکز نظامی اسراییلی را با موشک هدایت شونده هدف قرار داده است.

شبکه المنار هم گزارش داد: رسانه‌های صهیونیستی از اصابت یک موشک ضدزره به شهرک یفتاح در مرز با لبنان خبر دادند.

این درحالی است که ارتش اشغالگر به کشته شدن یک نظامی خود و زخمی شدن سه نظامی دیگر در جریان هدف قرار گرفتن تانک خود با موشک ضدزره اذعان کرد.

ساکنان الجلیل به پناهگاه رفتند

المنار اعلام کرد که دشمن از ساکنان شهرک‌های یفتاح، المناره، مرگلیوت و راموت نفتالی در الجلیل خواسته است که به پناهگاه بروند.

گلوله باران حومه بلیدا از سوی تل آویو

خبرنگار المنار گزارش داد: دشمن منطقه نزدیک به مرز در حومه شهرک بلیدا را گلوله باران کرد.

شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه

صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به صدا درآمد.

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

همزمان سلسله حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، منزلی را در خیابان الجلاء در شهر غزه هدف قرار دادند.

خبر دیگر اینکه به دنبال هدف قرار گرفتن منزل خانواده دردونه در جبالیا در شمال غزه ۹ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان وزارت داخلی غزه اعلام کرد که به سبب حملات هوایی رژیم صهیونیستی برخی محله‌ها با خاک یکسان شده و دهها نفر زیر آوار مانده اند.

وزارت داخلی غزه بر نیاز مبرم به کمک‌های خارجی به منظور از زیرآور بیرون آوردن اجساد در سایه عدم توان تیم‌های امدادی داخلی برای رسیدن به آنها تاکید کرد.

ای درحالی است که وزارت بهداشت غزه از شهادت بیش از دو هزار و ۳۲۹ نفر که در میان آنها ۷۰۰ کودک و ۴۰۰ زن دیده می‌شود و زخمی شدن بیش از ۹ هزار ۴۲ نفر که ۲۰۰۰ نفر از انها را کودکان و ۱۴۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

در کرانه باختری هم ۵۵ نفر به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و بیش از ۱۲۰۰ نفر زخمی شده اند.

وزارت بهداشت غزه: هر ۵ دقیقه یک نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید می‌شود

وزارت بهداشت در غزه هم اعلام کرد: به علت بمباران اشغالگران در هر پنج دقیقه یک نفر به شهادت می‌رسد.

نشست فوری شورای امنیت ملی مصر درباره غزه

شورای امنیت ملی مصر امروز نشست فوری به ریاست عبدالفتاح السیسی رییس جمهور این کشور تشکیل داد.

احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که در این نشست روند تحولات منطقه به ویژه تحولات غزه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق نتایج این نشست؛ بر تداوم رایزنی با شرکای بین المللی و منطقه‌ای به منظور کاهش تنش و توقف هدف قرار گرفتن غیرنظامیان، تشدید رایزنی‌های با سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای به منظور ارسال مطلوب کمک‌ها تاکید شد.

همچنین تاکید شد که مساله فلسطین راه حلی غیر از دو دولتی ندارد.

در نشست شورای امنیت ملی مصر بر مخالفت با سیاست کوچاندن تاکید شد.

بر این اساس مصر آمادگی خود را برای هرگونه تلاشی به منظور برقراری آتش بس و از سرگیری روند واقعی سازش اعلام کرد.

شورای امنیت ملی مصر بیان کرد: امنیت ملی مصر خط قرمز است و در زمینه حمایت از آن تعللی به عمل نخواهد آمد.

رییس بیمارستان الشفا: در صورت اتمام سوخت ژنراتورها این بیمارستان به گور جمعی تبدیل خواهد شد

محمد سَلیما، رییس بیمارستان الشفا در غزه با اشاره به محاصره نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی و ممانعت از ورود سوخت و قطع آب و برق این منطقه، گفت که در صورت اتمام سوخت ژنراتورها، این بیمارستان به گور دسته جمعی تبدیل می‌شود.

وی خواستار ایجاد فوری کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان شد.

سلیما به اسپوتنیک گفت: شمار مجروحان در غزه همین حالا هم از ظرفیت مجموعه پزشکی الشفا که بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه محسوب می‌شود، فراتر رفته است. تنها ظرف هشت روز، شمار قربانیان و مجروحان از مجموع قربانیان جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ تجاوز کرده است. مجروحانی که در خیابان‌ها پیدا می‌کنیم، حتی قادر به پذیرش در بیمارستان نیستند چون اتاق‌های عمل و بخش مراقبت‌های ویژه ما کاملاً پر شده است.

مدیر بیمارستان ال شفا غزه تاکید کرد: ظرفیت پر شده است و حتی از تخت‌های بخش کودکان و زایشگاه هم استفاده می‌کنیم. به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مجبوریم مجروحان را مقایسه کنیم!

وی خواستار توقف بی‌درنگ خشونت‌ها و ایجاد کریدورهای بشردوستانه امن برای خارج کردن مجروحان از نوار غزه و همچنین تأمین تجهیزات پزشکی ضروری شامل تخت‌های بیمارستانی و دارو، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و حصول اطمینان از تأمین سوخت بیمارستان شد.

سلیما همچنین هشدار داد که «در صورت اتمام سوخت ژنراتورهای بیمارستان به دلیل قطع کامل برق، ال شفا به گور دسته جمعی تبدیل خواهد شد.»

وی همچنین تاکید کرد که با سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ و تمام سازمان‌های فعال در غزه در تماس دائمی است و به گفته وی، صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی بدون اجازه صهیونیست‌ها قادر به اقدام نیستند.

مدیر بیمارستان الشفا همچنین تأیید کرد که به «دلیل این جنایات بی‌سابقه بیش از ۴۰ آمبولانس از کار افتاده است.»

ممنوعیت استفاده دیپلمات‌های آمریکایی از کلماتی با درون مایه آتش بس

در بحبوحه بمباران مناطق غیرنظامی در نوار غزه به دست اشغالگران پس از عملیات بزرگ مقاومت فلسطین (حماس) علیه شهرک‌نشینان، وزارت خارجه آمریکا در اقدامی دال بر جنگ‌افروزی این کشور در خاورمیانه و سایر نقاط جهان، در دستورالعملی به دیپلمات‌های آمریکایی توصیه کرده است که از درخواست آتش‌بس در غزه خودداری کنند!

پس از حمله عافلگیرکننده هفته گذشته حماس موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، مقامات آمریکایی آشکارا از آنچه حق صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» خوانده شده است، حمایت کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی که به گروهی از مقامات و دیپلمات‌ها ارسال شده، به سرویس مطبوعاتی سفارت‌خانه‌های این کشور توصیه کرده است که از به‌کار بردن عباراتی همچون «بازگردان آرامش»، «پایان دادن به خشونت‌ها و خونریزی» یا «تنش‌زدایی و آتش‌بس» خودداری کنند. یکی از مقامات دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با ان.بی‌.سی نیوز و سایر رسانه‌ها این خبر را تأیید کرده است.

«هافینگتون پست» که یک رونوشت از این ایمیل را رؤیت کرده، این نامه رسمی را «علامتی قابل توجه» و نشانه‌ای دال بر «بی‌میلی کاخ سفید برای خویشتن‌داری اسراییلی‌ها» توصیف کرده است. این ایمیل در بحبوحه موج جدید حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخابره شده است.

استفاده صهیونیست‌ها از «فسفر سفید» علیه غیرنظامیان غزه تأیید شد

به‌دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات غافلگیرکننده مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به «طوفان الاقصی»، سازمان عفو بین‌الملل شواهدی مبنی بر استفاده اشغالگران از مهمات حاوی فسفر سفید علیه غیرنظامیان نوار غزه را تأیید کرد.

ویدئوها و تصاویر تاییدشده از سوی آزمایشگاه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر اقدام به استفاده از فسفر سفید علیه فلسطینیان کرده است.

این آزمایشگاه که تصاویر با زوایای مختلف از حملات به بندر غزه و هتل‌های مجاور را تأیید کرده، همچنین تصاویر ماهواره‌ای نقاطی که هدف حمله قرار گرفته را نیز منتشر کرده است.

براساس قوانین بین‌المللی، دود ناشی از فسفر سفید که استفاده از آن در مناطق با جمعیت غالب غیرنظامی ممنوع است، به جراحت‌های آنی ریه و دستگاه تنفسی و در نهایت خفگی منجر می‌شود.

استفاده صهیونیست‌ها از «فسفر سفید» علیه غیرنظامیان غزه تایید شد

تشدید اختلافات میان مقامات نظامی و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی

روزنامه اسراییل الیوم در مقاله‌ای در این خصوص نوشت: ما شاهد یک سردرگمی میان مقامات نظامی و سیاسی اسراییل بر سر حمله زمینی احتمالی به غزه هستیم. کابینه امنیتی اسراییل اعلام کرده که هدف از این عملیات تضعیف قوای نظامی حماس خواهد بود. این در حالیست که سخنگوی ارتش تاکید کرده که هدف، شکست حماس و از بین بردن تمام کسانی است که در نبرد ۷ اکتبر شرکت کرده‌اند.

در ادامه این مقاله آمده است: ما شاهد شکاف‌های مهمی در موضع گیری های سیاسی و نظامی در خصوص اهداف عملیات زمینی علیه نوار غزه هستیم. این شکاف‌ها میان ارتش و محافل سیاسی نخستین باری نیست که خود را نشان می‌دهد بلکه طی هفته گذشته چندین بار به نمایش درآمده است.

در این مقاله تاکید شده است: هدف نابودی حماس که سخنگوی ارتش از آن صحبت می‌کند به هیچ وجه هدف کابینه اسراییل نیست.

تشدید اختلافات میان مقامات نظامی و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی

رییس جمهور کرواسی: حس ترحم من به تل آویو ظرف ۱۵ دقیقه از بین رفت

زوران میلانوویچ، رییس جمهور کرواسی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، گفت که عملیات حماس، به اسراییل این اجازه را نمی‌دهد که غیرنظامیان را در غزه بمباران کند.

میلانوویچ در پاسخ به برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه کرواسی در حمایت از اسراییل گفت: فکر می‌کنم همه همدردی‌ام حرکت احمقانه‌ای بود. با اسراییل ابراز همدردی می‌کردم اما متأسفانه آنها این حس ترحم را ظرف ۱۵ دقیقه از دست دادند.

وی افزود: حملات حماس را محکوم می‌کنم اما حق دفاع از خود، انتقام گرفتن و کشتار غیر نظامیان را شامل نمی‌شود.

پیش‌تر وزارت خارجه چین در واکنش به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان اعلام کرد که این رژیم باید حملات خود را علیه مردم غزه متوقف کند.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود نوشت که «اقدامات اسراییل در غزه پس از حمله حماس از حد دفاع از خود فراتر رفته است. اسراییل باید مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه را متوقف کند.»

میلانوویچ بار دیگر به ماجرای پرچم اشاره و تاکید کرد: جای هیچ پرچمی در کرواسی نیست، مگر در شرایط که قانون الزام کند. من در دفتر کارم پرچم ناتو و اتحادیه اروپا را هم پایین‌تر از پرچم کرواسی قرار دادم تا نشان دهم پرچم کرواسی یک پله بالاتر از همه آنهاست.

رئیس جمهور کرواسی: حس ترحم من به تل آویو ظرف ۱۵ دقیقه از بین رفت

قتل‌عام کامل اعضای ۴۷ خانواده فلسطینی در غزه / وضعیت بغرنج کودکان

اداره ثبت احوال فلسطین اعلام کرد که ۴۷ خانواده فلسطینی با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر طی ۸ روز گذشته قتل عام شده و از بین رفته‌اند.

این قتل‌عام‌های گسترده مردم غزه یادآور فاجعه نکبت ۱۹۴۸ است که در آن نیز صدها خانواده فلسطینی به طور کامل به خاک و خون کشیده شده و قتل عام شدند.

در جدیدترین رخداد نیز، رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز دست به کشتار دیگری در غزه زد و خانواده آل زنون را به طور کامل قتل عام کرد و از این خانواده تنها یک دختر باقی مانده است.

در بمباران منزل خانواده آل زنون دست کم ۱۴ نفر به شهادت رسیدند و تنها یک کودک زنده ماند.

آمریکا دومین ناو هواپیمابر را به شرق دریای مدیترانه اعزام کرد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت آیزنهاور» حامل ۹ اسکادران هوایی و دو ناوشکن با توانایی پرتاب موشک هدایت‌شونده، با هدف ایجاد بازدارندگی و آنچه «مقابله با هرگونه اقدامات خصمانه علیه رژیم صهیونیستی خوانده شده است»، به سمت شرق دریای مدیترانه اعزام می‌شود.

به گفته آستین، ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور به منظور «بازداشتن و جلوگیری از اقدامات خصمانه علیه اسراییل یا هرگونه تلاش در راستای گسترش این جنگ پس از حمله حماس به اسراییل» به زودی به ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد فورد ملحق خواهد شد.

آستین در تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه گفت: افزایش استقرار نیروهای آمریکا، نشانه‌ای مبنی بر تعهد راسخ واشنگتن به امنیت اسراییل و اراده ما برای بازداشتن هر کشور یا بازیگر غیردولتی است که به‌دنبال تشدید این جنگ است!

وزیر دفاع آمریکا اوایل امروز در گفت‌وگویی تلفنی با یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی «اطلاعات تازه‌ای از تلاش‌های واشنگتن برای تداوم انتقال توانمندی‌های پدافندی و مهمات به اسراییل» در اختیار وی قرار داد.

با این حال، آستین در ادعاهایی که هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد، در این مکالمه تلفنی بر «اهمیت پایبندی به قواعد جنگ از جمله الزامات محفاظت از غیرنظامیان و پرداختن به بحران بشردوستانه تشدیدشونده در غزه» تاکید کرد!

دولت آمریکا تاکنون اعزام پرسنل نظامی به نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات زمینی رژیم صهیونیستی یا تلاش برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی حماس را رد و صرفاً به ارائه کمک اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی برای صهیونیست‌ها بسنده کرده است.

آمریکا دومین ناو هواپیمابر را به شرق دریای مدیترانه اعزام کرد

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۲۳۰۰ نفر

آمار شهدای فلسطینی در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۲۳۲۹ تن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، تمام اعضای ده‌ها خانواده فلسطینی بر اثر بمباران جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل شهید شده‌اند.

همچنین در جریان این حملات تاکنون ۹ هزار و ۴۰ تن که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند زخمی شده‌اند.

خلیل الدقران یکی از مسئولان بیمارستان شهداالاقصی تاکید کرد: سرتاسر نوار غزه شاهد حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی است و تعداد زخمی‌هایی که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام می‌شوند فراتر از توان این مراکز است.

وی در ادامه افزود: از جامعه بین الملل می‌خواهیم بر اشغالگران صهیونیست برای بازکردن گذرگاه‌های انسانی با هدف انتقال بیماران و مجروحان و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه فشار آورند.

الدقران تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم که خدمات رسانی بیمارستان‌ها در اثر نبود سوخت لازم متوقف می‌شود و سوخت باقی مانده تنها برای چند ساعت کفاف می‌دهد. این روند بیانگر وقوع یک فاجعه بهداشتی در نوار غزه است.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۲۳۰۰ نفر

چین: اسراییل باید مجازات دسته‌جمعی مردم غزه را متوقف کند

وزارت خارجه چین امروز یکشنبه در واکنش به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان اعلام کرد که این رژیم باید حملات خود را علیه مردم غزه متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که «اقدامات اسراییل در غزه پس از حمله حماس از حد دفاع از خود فراتر رفته است. اسراییل باید مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه را متوقف کند.

آغاز دور جدیدی از حملات اشغالگران به شمال و جنوب نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی موج جدیدی از حملات هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه را از شمال آن گرفته تا جنوب این منطقه آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل منطقه بیت لاهیا، جبالیا و دیرالبلح واقع در نوار غزه را بمباران کردند.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از ارسال تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی و زخمی‌ها به مراکز درمانی بعد از هدف قرار دادن مناطق نزدیک به بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیرالبلح در مرکز شهر غزه حکایت دارند.

این رسانه‌ها همچنین از شهادت دکتر عمرو فرونه، رییس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی غزه به همراه تمام افراد خانواده اش بر اثر بمباران منزلش توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

افزایش حملات اشغالگران به شهرهای مختلف کرانه باختری

نیروهای مقاومت فلسطین بامداد امروز یکشنبه با نظامیان اشغالگر در جریان یورش آنها به شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری درگیر شدند.

نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای گذشته یورش‌های خود را به شهرهای مختلف کرانه باختری افزایش داده‌اند.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان اشغالگر بامداد امروز به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کردند.

آنها به زور وارد اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله شدند و درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در این منطقه به وقوع پیوست.

حمایت رییس جمهور برزیل از فلسطین

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

از سوی دیگر «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا» رییس جمهور برزیل در تماس تلفنی خود با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تاکید کرد.

وی در جریان این گفتگو تلفنی تصریح کرد که باید گذرگاه انسانی برای عبور مردم فلسطین باز شود. داسیلوا بر حمایت کشورش از روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد.

رییس جمهور برزیل همچنین نسبت به اوضاع غیرنظامیان در غزه و محاصره اعمال شده بر ساکنان این منطقه و ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.

داسیلوا بیان کرد: بی گناهان در نوار غزه نمی‌توانند تاوان بدهند. بررسی راهکار سیاسی و تحقق صلح در منطقه بسیار مهم است. برزیل آمادگی کمک به این روند را دارد.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

هشدار گردان‌های قسام خطاب به نظامیان صهیونیست

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار یک کلیپ ویدئویی به نظامیان صهیونیست نسبت به حمله زمینی علیه نوار غزه هشدار داد.

در این فایل ویدئویی جمله هشدارآمیز «این همان چیزی است که در زمان ورودتان به غزه انتظارتان را می کشد» در کنار تصاویر حمله به نظامیان صهیونیست در جریان ورود زمینی آنها به غزه منتشر شده است.

این در حالیست که تحلیلگران صهیونیست و غربی نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده و در توان و قدرت نظامی ارتش این رژیم برای رویارویی زمینی با نیروهای حماس ابراز شک و تردید کرده‌اند.

افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان طوفان الاقصی

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران خبر داد.

ارتش این رژیم با انتشار اسامی هفت تن از نظامیان خود از جمله ۲ افسر، تاکید کرد که آمار جدید تلفات این رژیم به ۲۸۶ کشته می‌رسد و ممکن است افزایش یابد.

کد خبر 5911814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      باید همه جا را موشکباران کنن به غیر فرودگاه مسافربری که صهیونیستها فرار کنن و آنجا شهر ارواح بشه