۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان تهران؛

اختتامیه رویداد ملی زنگ بهشت برگزار شد

اختتامیه رویداد ملی زنگ بهشت برگزار شد

اختتامیه رویداد ملی زنگ بهشت امروز با حضور حجت الاسلام فجری رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران در آموزش و پرورش کل تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه رویداد ملی زنگ بهشت امروز با حضور حجت الاسلام فجری رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران در آموزش و پرورش کل تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام فجری رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این رویداد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی تهران، خانه خلاق و نوآوری اشراق، آموزش و پرورش کل تهران و ستاد همکاری‌های حوزه با آموزش و پرورش انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف حاکمیت، تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی در سطح مدارس در بین دانش آموزان است، بر این شدیم فرصتی ایجاد کنیم تا مدیران، معلمان، مربیان پرورشی و طلابی که در سطح مدارس کشور با ایده‌ها، طرح‌ها و اقدامات مؤثری که با ذوق و سلیقه خودشان در محیط مدرسه و تعامل با دانش آموزان رقم زدن شناسایی کنیم و مقدمات تقویت و توسعه این نوآوری‌ها را ایجاد کنیم.

فجری با بیان اینکه تعداد ۷۷۰ ایده و طرح دریافت شد که طی سه مرحله داوری به خروجی نهایی ده ایده برتر رسیدیم گفت: تعداد شرکت کنندگان خانم در ارسال طرح و ایده حدود ۴ برابر آقایان شرکت کننده بوده است و بیشترین تعداد ایده به ترتیب متعلق به استان‌های قم، آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، تهران، اصفهان، ایلام و کرمانشاه است.

در ادامه حجت الاسلام فیض رئیس میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سند تحول فرصت‌های خوبی برای خلاقیت، تنوع بخشی و خلق فرصت‌های یادگیری و ابتکار عمل کنشگران و مسؤولان آموزش و پرورش تدبیر شده است که متأسفانه تا قبل از این، فعالیت‌های مدارس در قالب یک نظام عمودی و هرمی و در یک ساختار عقیم و ناکارآمد با ابلاغیه فعالیت در قالب بخش نامه به مرحله اجرا و گزارش دهی می‌انجامید. که این اتفاق یکی از مشکلات آسیب زننده به خلاقیت معلمان و مربیان بوده است.

وی افزود: به معلمان نباید به عنوان یک کارپرداز که فقط موظف به انجام ابلاغیه اعلام شده باشد نگاه کرد. مربیان آموزشی را باید به عنوان یک مجتهد و معمار تربیتی که در صحنه عمل هستند در نظر داشت، که باید فعالیت‌های آموزشی خود را همراه با خلاقیت و نوآوری نسبت به شرایط آن زیست بوم خاص به ثمر برسانند. بر این اساس میز کار تخصصی آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی با رصدی که از فضا و محیط مدارس داشته است تصمیم به برگزاری سلسله رویدادهایی برای جذب ایده و فعالیت‌های نوآورانه در مدارس گرفته است. تا مقدمه‌ای برای گسترش فرهنگ خلاقیت در مدارس شود که به لطف خداوند روند دریافت این ایده‌ها در حال رشد صعودی است.

در ادامه کریمیان بیان داشت: امروز مسیر ما مشخص است و قله نهایی برای ما ترسیم شده و باید با انگیزه و تلاش در کمترین زمان ممکن به هدفمان برسیم. در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف برای ما ترسیم شده است. زمانی که به موضوع تمدن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که موتور محرک همه تمدن‌ها در طول تاریخ خلاقیت و نواوری می‌باشد و اثر بسیار زیادی در رشد و توسعه بشر داشته است. ما در حال حاضر در مرحله فوق العاده ای از علم و تکنولوژی هستیم که نمود پیشرفت علم با رشد و خلاقیت است و علم به تنهای نمی‌تواند گره‌های زندگی بشر را باز کند و باید با نوآوری ادغام شود.

کد خبر 6024288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha