۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳

گزارش مهر؛

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/کاهش نرخ تورم در خراسان شمالی

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/کاهش نرخ تورم در خراسان شمالی

بجنورد_ برکات دولت رئیس جمهور شهید در خراسان شمالی را باید در کاهش نرخ تورم تا نهایی شدن خط انتقال آب‌ سرانی نام برد که هر یک روزگاری آرزوی محال بودند.

‌خبرگزاری مهر_ گروه استان‌ها؛ شاید در نگاه مدیریت سه سال، عمر کوتاهی برای کسب دستاورد و به جا گذاشتن کارنامه درخشان است و نائل شدن به توفیقات در دراز مدت حاصل می‌شود، اما برای آن‌هایی که خدمت به خلق خدا را عبادت قلمداد می‌کنند و شب و روز را به هم می‌دوزند تا گره‌ای از کار ملتی باز کنند خداوند هم این مسیر ناهموار را هموار می‌کند.

در سال ۱۳۸۳ استان خراسان شمالی شکل می‌گیرد. استانی که به واسطه نارسایی‌های و کمبودهای بسیاری بیشتر اوقات پیشوند «محروم» «در مسیر پیشرفت» و… را یدک می‌کشد.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

هر چند دولت‌های مختلف تلاش‌هایی در مسیر رفع مشکلات خراسان شمالی انجام دادند، اما مشکلات آن‌قدر دامنه‌دار و کمبودها آن‌قدر زیاد بود که روز به روز بر نارسایی‌ها افزوده شد. در این بین مصوبات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی سر منشأ اتفاقات خیر و خوشی به استان بود.

سفر تاریخی مقام معظم رهبری

تخصیص ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار (از سال ۱۳۹۱ تاکنون) برای اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی چهره رنجور و درد کشیده این استان را تسکینی بخشیده است، هر چند اگر پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی مسئولین اگر در مقیاس توقع رهبری عزیز بود الان خراسان شمالی به جای دست و پا زدن در انتهای جداول پیشرفت و توسعه جز ۱۰ استان برتر کشور قلمداد می‌شد.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

خراسان شمالی در دوران حضور در نقشه ایران عزیز به عنوان یک استان مستقل در دوران مدیریت دولت‌های مختلف فراز و فرودهایی را تجربه کرد، اما با نگاهی به جایگاه این استان در جداول درآمد، اقتصاد و… نمره خوبی در کارنامه سیاست‌های مدیران نمی‌توان ثبت کرد.

روزهای خوب هم می‌آید

هر چند برکات سفر مقام معظم رهبری تا همین حال هم نصیب حال خراسان شمالی می‌شود، اما می‌توان دوران حضور دولت سیزدهم را هم جز روزهای درخشان و طلایی این استان برشمرد، به طوری که محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر این گزاره در گفت‌وگوی اختصاصی با مهر به بیان دستاوردهای سه ساله دولت شهید رئیسی پرداخت.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: بخشی از اقدامات شاخص دولت را باید در تکمیل علاج بخشی سد بیدواز اسفراین با مبلغ اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان، آغاز ساخت ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان و کسب رتبه نهم کشوری، آبگیری سد گلمندره با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی و انتقال آب پساب بجنورد به پتروشیمی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: اقداماتی که گره‌گشای بسیاری از معضلات استان محروم خراسان شمالی بود و محقق شدن بخشی از آن‌ها نیز روزگاری امید محال بود.

رفع مشکل آب

حسین‌نژاد بیان کرد: اجرای شبکه فیبر نوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی، احداث، روکش و مرمت ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان، اخذ مجوز ماده ۲۳ انتقال آب سرانی به داخل استان جهت تأمین آب پایدار و گازرسانی به تمام روستاها بخش دیگری از کارنامه ارزشمند دولت سیزدهم در خراسان شمالی است که به مدد نگاه ویژه شخص رئیس جمهور شهید به خراسان شمالی بود.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

مردم خراسان شمالی همیشه از نرخ بالای تورم رنج می‌بردند به گونه‌ای که بسیاری از مردم هزینه‌های زندگی در این استان را برابر زندگی در کلان شهرها عنوان می‌کردند و در ای بین نرخ بالای تورم اقلام خوراکی بسیار آزاردهنده بود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: کسب رتبه اول کاهش تورم در اقلام خوراکی، خرید تضمینی گندم به میزان ۲۱۰ هزار تن در استان، کاهش نرخ بیکاری، افتتاح ۲۷۷ کلاس درس با ۲۰۲ پروژه از دیگر اقدامات شاخص این دولت است.

حسین نژاد، افزایش صادرات ۱۴۹ میلیون دلاری، اخذ مصوبه هیأت دولت در ایجاد دو شهرستان مانه و بام و صفی آباد، افزایش ۶۵ درصدی ضریب ماندگاری مسافران در استان از دیگر خدمات دولت برشمرد.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی همچنین به بخشی از خدمات رئیس جمهور شهید در کلان کشوری اشاره کرد و گفت: در زمان بیماری کرونا روزانه ۷۰۰ کشته کرونا و تعطیلی مدارس وجود داشت که با تشکیل مستمر جلسات ستاد کرونا و پیگیری‌های مداوم، شاهد برچیده شدن این بیماری بودیم.

وی اظهار کرد: فعال سازی ۸ هزار واحد اقتصادی نیمه فعال و نیمه تعطیل در سطح کشور، کاهش نرخ بیکاری از ۹ درصد به ۷ درصد در ۲۰ استان، افزایش ۲۲ درصدی صادرات و رکورد صادرات غیر نفتی در تاریخ ایران و کاهش ۲۲ درصدی واردات، بخشی از اقدامات است.

حسین‌نژاد در ادامه افزود: اخذ پول‌های بلوک شده در انگلیس، کره جنوبی و عراق و… رشد چهار برابری حقوق و دستمزد، افزایش دیدارهای مردمی و سفرهای استانی، سه برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان، افزایش ۴۳ درصدی تجارت با آسیا، افزایش دو برابری تجارت با آفریقا، جلوگیری از فرار مالیاتی، رفع به موقع چالش با کشورهای همسایه، انجام ۲۰ سفر خارجی، فراگیر شدن بیمه سلامت، به حداقل رساندن قطعی برق در نیروگاه‌ها، سه برابر شدن تسهیلات ازدواج، اهدای زمین رایگان مشوق فرزندآوری، فروش اموال تملیکی و خاک خورده دولت، ده برابر شدن یارانه، پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، جبران بدهی‌های دولت، در کلان کشور بخشی دیگر از این دستاوردها است.

رفع عطش باب‌الرضا به مدد خادم‌الرضا/ کاهش نرخ توم در خراسان شمالی

تاریخ در سینه خود اقدامات دولت سیزدهم در خراسان شمالی ثبت می‌کند و حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت شهید جمهور برخاسته از ارادت قلبی مردم به خادم‌الرضا بود.

کد خبر 6117102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha