۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛ 

خط ریلی رشت- کاسپین فردا به بهره برداری می‌رسد

خط ریلی رشت- کاسپین فردا به بهره برداری می‌رسد

رشت- پروژه ریلی رشت -کاسپین فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسوولان کشوری و استانی در رشت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، خط آهن رشت _کاسپین که از پروژه ملی و فرامنطقه ای گیلان به شمار می‌رود فردا با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

پروژه ریلی رشت _کاسپین در حالی فردا سه شنبه با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد که سال‌ها روی زمین مانده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و در دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان؛ پیگیری، تکمیل و سرانجام رسانی این پروژه ریلی مهم و اقتصادزای کشور و منطقه مورد تاکید ویژه آیت الله شهید رئیسی قرار گرفت.

پروژه ریلی رشت _کاسپین با اعتبار بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و از مصوبات مهم دور نخست سفر هیأت دولت به گیلان به شمار می‌رفت.

با بهره برداری از راه‌آهن رشت کاسپین، یکی از مهمترین زیرساخت‌های فعال‌سازی کریدورهای عبوری از کشورمان به ویژه گذرگاه شمال جنوب تکمیل می‌شود و اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی، ظرفیت‌های ترانزیتی شمال کشور فعال می‌شود.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار اهمیت دارد

آنطور که آمارها روایت می‌کند؛ عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در سال ۱۳۸۵ کلید خورد اما از سال ۸۵ تا ۹۸ فقط سه درصد پیشرفت داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ آغاز شده و با اصلی اجرای آن را دولت مردمی سیزدهم به دوش گرفت و سرانجام نهایی رساند تا صدای صوت قطار در سواحل انزلی شنیده شود.

کد خبر 6120656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha